
Před 15 lety převrátila Dacia naruby svět automobilů se svým jedinečným ekonomickým modelem a svými současnými vozidly za dostupné ceny, zaměřenými na to podstatné.
Logan zpřístupnil nová vozidla široké veřejnosti v roce 2004. Duster obrátil vzhůru nohama segment SUV. Nové Sandero, které bylo nedávno představeno, je již několik let jedničkou v prodejích pro fyzické osoby v Evropě.
Dnes otevírá Dacia novou kapitolu své historie s příchodem Nového Springu, prvního modelu značky 100 % na elektrický pohon.
Dacia, značka skupiny Renault, využívá know-how a jedinečných zkušeností na světě, získaných skupinou a Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, průkopníky elektrické mobility po dobu již více než 10 let.
Spring je revoluce (r–EV–olution). Je to nejlevnější elektromobil na evropském trhu, který zpřístupní elektrickou mobilitu většímu počtu osob.
Pod jeho SUV vzhledem se skrývá městské vozidlo s rekordním vnitřním prostorem se 4 opravdovými sedadly, jednoduchou a spolehlivou pohonnou jednotkou a dojezdem až 230 km (kombinované WLTP) a 305 km ve městě(WLTP city).
Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:
•Verze pro širokou veřejnost smožností předobjednání od 19. dubna 2021, sprvními dodávkami na podzim2021
•Verze Business,, pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude vČeské republice kdispozici ještě letos
.•100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.
Tím, že nabízí městské vozidlo se vzhledem SUV, které je 100% na elektrický pohon a které uspokojuje to hlavní zpotřeb zákazníků za bezkonkurenční cenu, Dacia zpřístupňuje elektrickou mobilitu široké veřejnosti.
VZHLED SUV
Jeho osobitá linie je opatřena atributy vycházejícími ze světa SUV: širší disky kol, střešní lišty, vyztužená spodní část karosérie vepředu, zadní ližina a vyšší světlá výška(150mm světlé výšky). S širokými rameny a svou vypouklou kapotou vyvolává pocit robustnosti. Jeho pocit bezpečí vyvolávající rozložitost dává tušit velký vnitřní prostor. Spring je však přesto skutečné městské vozidlo. Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73m délky, 1,58m šířky(bez zpětných zrcátek) a1,51m výšky(bez nákladu, včetně střešních lišt)
VELKÝ PROSTOR UVNITŘ VOZIDLA
Spring má vnější rozměry pětidveřového městského vozidla nižší střední třídy a nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé. S velkorysou výškou a poloměrem pro kolena v řádu 100 mm je sezení na zadních sedadlech velmi pohodlné. Dojem prostornosti se ostatně podílí na celkovém pohodlí uvnitř vozidla. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají kdispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.
MĚSTSKÉ VOZIDLO, KTERÉ MÁ KUFR
Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Číslo hodné vozidla zvyššího segmentu. Zdůvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).
SPOLEHLIVÁ A ROBUSTNÍ POHONNÁ JEDNOTKA
Spring je věrný filozofii modelů Dacie, a proto je ekonomický při nákupu i užívání. Prodává se za bezkonkurenční cenu, přináší jednoduchost, všestrannost, spolehlivost a robustnost. Vlastnosti, které dokonale korespondují se 100 % elektrickou pohonnou jednotkou smalými náklady na údržbu a nabízející dojezd až 230 km WLTP v kombinovaném a 305 km v městském cykluWLTP.
100 % elektrická pohonná jednotka svýkonem 33 kW (ekvivalent 44 koní) je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor Nového Springu pracuje bez oleje a smenším počtem pohyblivých částí než u spalovacího motoru (zejména absence rozvodového řemene, svíček atd.), je jednoduchý, spolehlivý a robustní.
JEDNODUCHÉ DOBÍJENÍ
Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem.
Když se Spring nabíjí, tak se na palubní desce znázorní následující informace: kontrolka nabíjení, aktuální procento nabití, zbývající doba pro dosažení nabytí na úrovni 100%,současný dojezd se současnou úrovní nabytí.
Pokud chceme zastavit nabíjení a odjistit napájecí kabel, stačí pouze zmáčknout symbol odemknutí na klíčku dálkového ovládání vozidla, případně nabíjení přerušit ze strany nabíjecí stanice.
VOLNOST V NABÍJENÍ
Zdůvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230Vnebo ze zásuvky Green’Up skabelem Flexicharger (Mode2), z Wallboxu6,6kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo znabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.
ÚSPORA PŘI UŽÍVÁNÍ
Spring je ekonomický při nákupu a také při užívání: jeho TCO (Total Cost of Ownership) je nejnižší na trhu, jak vrámci elektromobilů, tak i vozidel se spalovacím motorem.
VEŠKERÁ RADOST ZELEKTROMOBILU
Elektrická pohonná jednotka se příjemně užívá: velmi dobrá reakce na zrychlení(točivý moment125 Nm je okamžitě k dispozici), absence řazení a vibrací, klidný chod. Radost zřízení elektromobilu je možné si užít naplno a vozidlo při užívání neprodukuje znečišťující látky, ani CO2.
DOSTATEČNÝ DOJEZD
Spring je velmi obratný a lehký městský vůzsdojezdem230 km vcyklu WLTP a 305 km WLTP City (homologační cyklus obsahuje pouze městskou část homologovaného cyklu).
To mu zaručuje velkou všestrannost při užívání ve městě, ale i vpříměstské oblasti. Trvalé regenerační brzdění využívá energii při každém zvednutí nohy zplynového pedálu.
Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu.Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.
V Evropě najede srovnatelné městské vozidlo vprůměru 31 km denně. Na tomto základě stačí Spring nabíjet jen jednou týdně.
V POHODĚ VE MĚSTĚ I MIMO NĚJ
Spring je všestranným městským vozidlem 100 % na elektrický pohon s vyrovnaným chováním na silnici. Jeho malé vnější rozměry společně s vyšší světlou výškou v řádu 150mm (světlá výška)a nízkým poloměrem otáčení vozidla 4,8 metru mu umožňují snadné proplétání se městem i parkování v něm. Jeho spolehlivá mechanika, lehkost užívání, dojezd a pohodlí uvnitř vozidla mu zajišťují velkou svobodu vužívání a umožňují muhravě zvládnout cestování za hranice města.