Automobilka Volvo Cars v rámci širší aktualizace svého modelového portfolia pokračuje v zavádění svého nového infotainment systému s OS Android a službami Google i do dalších modelů, kterými jsou Volva XC60, S90, V90 a V90 Cross Country.*
Systém vyvinutý ve spolupráci se společností Google mění tradiční pojetí automobilového infotainment systému, přičemž jsou jeho charakteristickými znaky uživatelsky přátelské prostředí a bezkonkurenční konektivita.
Automobilka Volvo Car Group je první společností, která uzavřela partnerství se značkou Google, aby společnými silami vytvořily infotainment systém s OS Android a integrovanými aplikacemi a službami Google. Výsledným systémem bylo jako vůbec první vůz značky vybaveno plně elektrické Volvo XC40 Recharge.
Aby automobilka zajistila svým zákazníkům stejný uživatelský zážitek jako při používání telefonu, ale na základě bezpečné interakce prostřednictvím hlasového ovládání, představuje balíček digitálních služeb, který bude dostupný pro všechny infotainment systémy s OS Android a integrovanými aplikacemi a službami Google.*
Balíček digitálních služeb zahrnuje přístup k aplikacím a službám Google,** aplikaci Volvo On Call a bezdrátové nabíjení telefonu, stejně jako veškerá data potřebná pro využívaní uvedených služeb.***
Aplikace a služby Google rozšíří funkčnost infotainment systému s OS Android prostřednictvím hlasového ovládání Google Assistant, navigace Google Maps, která představuje to nejlepší ve své třídě, a širokého ekosystému aplikací přizpůsobených pro potřeby automobilových palubních systémů, jež jsou dostupné v obchodě Google Play.
S digitálním asistentem Google Assistant mohou řidiči ovládat dostupné funkce hlasem, a díky tomu se více soustředit na dění na silnici. Prostřednictvím hlasového ovládání mohou řidiči regulovat teplotu ve voze, nastavit požadovanou destinaci, pustit si hudbu či podcast nebo odeslat zprávu, aniž by museli snímat ruce z volantu.
Z obchodu Google Play si budou moct stáhnout hudební a mediální aplikace přizpůsobené pro potřeby palubních systémů, zatímco jim navigace Google Maps poskytne aktuální mapy a dopravní informace.
Součástí aktualizace zmíněných modelů bude kromě nového infotainment systému také pokročilý asistenční systém řidiče (ADAS), což je moderní modulární systém aktivní bezpečnosti, který je tvořen celou řadou radarů, kamer a ultrazvukových senzorů.
Mezi další aktualizace v rámci portfolia patří nové barvy exteriéru, nové varianty čalounění a také nabídka interiéru bez jakékoli kožené výbavy, což se vztahuje na všechny modely řady 60. Poslední z možností je dostupná také pro Volvo XC40 Recharge.
Aktualizace modelového portfolia přichází v době, kdy společnost oznámila svůj úmysl prodávat v rámci své nedávno zveřejněné nové obchodní strategie čistě elektrické Volvo XC40 Recharge exkluzivně online.
V souladu se svou novou strategií si automobilka Volvo Cars stanovila jako svůj cíl stát se do roku 2030 výrobcem zaměřeným výhradně na plně elektrická vozidla, která budou dostupná pouze online. Proto se chystá investovat značné prostředky do online prodejních kanálů, přičemž se bude zaměřovat na nabídku prémiových elektrických vozů, jejichž pořízení by mělo být pro spotřebitele pohodlné a jednoduché.
Plně elektrické Volvo XC40 Recharge a nově představené Volvo C40 Recharge budou dostupné prostřednictvím vlajkového online obchodu společnosti na stránkách volvocars.com, jehož struktura bude upravena tak, aby obchod zákazníkům nabídl zjednodušený proces nákupu, transparentní ceny a široký výběr předem nakonfigurovaných elektrických vozů, díky čemuž se zkrátí dodací lhůty.
*Od modelového roku MY22.
**Funkce a služby nabízené v rámci balíčku digitálních služeb se mohou v závislosti na konkrétním trhu lišit.Bližší informace o balíčku digitálních služeb najdete v přiloženém souboru.
***V závislosti na konkrétním trhu.
Google, Android, Google Play a ostatní známky jsou obchodními známkami společnosti Google LLC.