Částka téměř sto tisíc korun udělala radost zvířecím obyvatelům tří českých zoo. Peníze byly vybrány v rámci spolupráce Garden Gourmet a sdílených kol Nextbike, a dohromady byla díky výzvě ušetřena více než jedna tuna oxidu uhličitého. Garden Gourmet, značka vegetariánských a veganských výrobků, tak svými aktivitami pokračuje v kampani podporující ekologickou udržitelnost, konktrétně snižování uhlíkové stopy, kterou začal na počátku roku.
Od května do srpna si mohli lidé v Praze, Brně a Olomouci vypůjčit jedno ze 100 vybraných sdílených kol Nextbike, snížit tak svoji uhlíkovou stopu a „vyjezdit“ co nejvíce peněz na pomoc zoologickým zahradám ve zmíněných městech. Za každý ujetý kilometr daroval Garden Gourmet 10 Kč.
„Velice si vážím projektů, které mají smysl, tak jako tento. Je báječné vědět, že kolem nás jsou organizace, které zoologickým zahradám pomáhají. Chtěla bych Garden Gourmet jménem celé Zoo Brno poděkovat za jejich štědrý dar a pogratulovat k úspěšnému projektu,“ dodává Dominika Zavadilová, specialista obchodu Zoo Brno.
Za celé tři měsíce byla kola vypůjčena celkem 5 404x a výsledná částka rozdělená mezi zoo nakonec činila 97 630 Kč. Každé z kol tedy v rámci výzvy ujelo téměř 100 kilometrů, díky čemuž bylo ušetřeno celkem 1 082,8 kg CO2. Podobné množství emisí vznikne například spotřebou 300 litrů nafty.
„Velice děkujeme značce Garden Gourmet, které nebyl lhostejný osud zoologických zahrad v době pandemie. Díky originální výzvě bylo za pomoci jejích příznivců pro naši zoo vybráno krásných 32 500 Kč, jenž využijeme na chov a výživu našich zvířecích svěřenců,“ říká vedoucí marketingového oddělení Zoo Olomouc Pavel Javůrek.
Garden Gourmet se touto aktivitou rozhodl podpořit zvířata a zároveň motivovat spotřebitele k udržitelnějšímu a zdravějšímu životnímu stylu. Právě udržitelnost je totiž jedna z hlavních hodnot a dlouhodobých předností Garden Gourmet. Značka se mimo jiné zavázala, že se do konce roku 2022 stane uhlíkově neutrální.
Recyklovatelné obaly i výživový semafor
V souladu s ekologickou udržitelností vyvíjí Garden Gourmet i své nové produkty. V červenci rozšířil své portfolio o mražené výrobky, které jsou balené v plně recyklovatelných kartonových obalech. Všechny obaly výrobků značky navíc zobrazují informaci Nutri-Score – systém označování výživové hodnoty potravin a nápojů. Jednoduchý pětibarevný semafor pomáhá spotřebitelům lépe se orientovat ve složení a umožňuje rychlé porovnání výživové hodnoty potravin v dané kategorii. Může tak být užitečným pomocníkem ke zdravější a vyváženější stravě.
Značka Garden Gourmet vstoupila na český trh v roce 2019. Od té doby představila mnoho chlazených produktů, které jsou vhodné pro vegetariány a vegany, ale také pro flexitariány. Všechny pokrmy se vyrábějí v českém závodě Nestlé Krupka.