Jedna z nejvytíženějších dopravních tepen celého Žižkova bude vždy uzavřena pouze v jednom směru. Podle plánů bude od 14. ledna až do června omezen směr od Basilejského náměstí k Ohradě, od července do prosince pak směr opačný. Jelikož kvůli značnému stáří není znám přesný stav kanalizační sítě, bude podrobnější harmonogram prací zveřejněn po jejím odkrytí v průběhu roku.

Tato významná stavební akce byla více než rok projednávána se všemi dotčenými orgány včetně městských částí. Stavba je rozdělena na 12 dílčích podetap tak, aby dopady do území byly minimalizovány s detailem na maximální možnou dopravní obsluhu dané oblasti, která bude po celý rok 2023 výrazně omezena. Jedná se o velmi rozsáhlá dopravně inženýrská opatření s dopadem na čtyři městské části – Prahu 2, Prahu 3, Prahu 9 a Prahu 10.

Uzavírkám předcházela pečlivá koordinace. „Ulicí Jana Želivského denně projede na 34 tisíc vozidel, proto jsme už před více jak rokem začali připravovat a projednávat objízdné trasy s dotčenými městskými částmi a dalšími subjekty. Dopravní opatření v rámci celé akce budou rozsáhlá a vyžádají si úpravu řady světelně řízených křižovatek jak v rámci samotné uzavírky, tak i v důsledku vedení objízdných tras. Oprava vodovodů a kanalizace, které kvůli svému stáří způsobovaly v Praze 3 časté havárie a náhlé uzavírky, je důležitá také s ohledem na budoucí výstavbu v lokalitě Nákladového nádraží Žižkov,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.

Rekonstrukce kanalizace a vodovodů je již neodkladná. K častým vodovodním haváriím dochází v místech po obou stranách mezi Ohradou a Jeseniovou ulicí a Basilejským náměstím, na vině je stáří této infrastruktury, západní část vodovodu pochází z roku 1927 a východní z roku 1905.

Nutné je především zvýšit kapacitu kanalizace a v podzemí ji posunout tak, aby se nacházela mimo tramvajovou trať. Dále dojde k sanaci vejčité stoky pod tramvajovou tratí, a to zejména v okolí tramvajové zastávky Biskupcova a jejího nejbližšího okolí. Na východní straně budou také rekonstruovány oba plynovody.

V rámci prací se uskuteční také rekonstrukce vodovodního řadu DN 800 v úseku Ohrada – Olšanská, který spojuje vodojemy Flora a Mazanka. Zde rovněž dochází k častým haváriím, jen za minulý rok došlo ke třem, a to zejména kvůli celkové netěsnosti z důvodu poškození bludnými proudy od tramvajové trati. Tento vodovod je z roku 1957.

Rekonstrukce klíčových inženýrských sítí nabízejí také dále možnost zrekonstruovat celou ulici Jana Želivského a tramvajové trati z hlediska nových urbanistických a architektonických konceptů.

ZizkovZdroj: Praha.eu

Foto: Ilustrační