Průměrný řidič stráví čekáním na semaforu průměrně dva týdny života? Ano, na semaforu, který se poprvé objevil a byl použit v Anglii roku 1868 a umístěn na rušné křižovatce před londýnským parlamentem. Měl pouze zelené a červené světlo. Vypadal jak zastaralý železniční semafor s rameny a dvěma plynovými lampami. Světla měnil policista ručně a sloužil především zastavení dopravy, aby mohli poslanci přejít již tehdy rušnou ulici. Neměl zde ovšem dlouhého trvání, jelikož plynová lampa explodovala a usmrtila obsluhujícího policistu.
První tříbarevné semafory se objevily v New Yorku roku 1918 a obsluhoval je městský zřízenec usazený v budce vysoko nad křižovatkou.
První automatický semafor v Praze začal fungovat na tehdy rušné křižovatce uprostřed Václavského náměstí v roce 1930. Způsobil velké protesty jak řidičů, tak obyvatel hlavního města, podle kterých semafor zdržuje plynulost silničního provozu. Dlouhá léta bylo v Praze jen pár semaforů a do roku 1967 bylo ve městě pouze 33 světelně řízených křižovatek.
To jen pro připomenutí až budete stát někde v koloně, čekat na zelenou a trávit část ze svých dvou týdnů života, zkuste si představit, jak asi vypadal provoz v Praze kolem roku 1930.