Obchodní řetězec BILLA již zdaleka není jen místem pro nákup potravin a drogerie. Zákazníci zde naleznou pod jednou střechou mnohem širší sortiment. U příležitosti nadcházejícího svátku Památky zesnulých, který v průzkumu společnosti Instant Research jasně dominuje nad oslavami původně keltského svátku Halloween, svoji nabídku BILLA ještě rozšířila o podzimní květiny, věnce, řezané květiny a svíčky. Variace dýní a dalších halloweenských dekorací BILLA také obohacuje.
Nadcházející svátek Památky zesnulých si podle průzkumu* společnosti BILLA u nás připomíná více než polovina (59 %) Čechů. Halloween u nás slaví pouze 3 % respondentů, oba svátky pak kombinuje 18 % respondentů, pětina pak neslaví ani jeden ze svátků. BILLA u příležitosti nadcházejících svátků přizpůsobila nabídku svého sortimentu a zákazníkům nabízí desítky produktů od řezaných nebo podzimních květin či věnců přes svíčky a dekorační předměty až po nabídku lampiónů nebo masek.
Průzkum společnosti BILLA potvrdil, že nákup potravin je pro téměř čtvrtinu (24 %) respondentů spojen s nákupem květin, a to nejen na Dušičky, ale i bez návaznosti na speciální svátky. Nejpreferovanějším typem květin jsou na Dušičky pro 34 % respondentů věnce, pro 32 % respondentů květiny v květináči. Řezané květiny jako například vřesy, listopadky, hortenzie apod. kupuje u příležitosti Památky zesnulých 17 % a suché vazby 16 % dotázaných.
Nejčastějším důvodem pro nákup květin a dekorací v obchodním řetězci je pro téměř 50 % respondentů jednoduchá dostupnost během nákupu potravin. Druhým nejčastějším důvodem pak byla cenová dostupnost (34 %) nebo široký výběr (13 %). Každý desátý pak uvedl, že mu při nákupu vyhovuje delší otevírací doba obchodních řetězců oproti květinářstvím, která zpravidla zavírají dříve.
„Z uvedených čísel vyplývá, že lidé už si zvykli a skutečně u nás nenakupují jen potraviny každodenní potřeby, ale i řadu jiných produktů. Speciálně sortiment květin, věnců, svíček a dalšího zboží meziročně roste, zejména v návaznosti na významné dny nebo svátky, které v České republice slavíme,“ řekla Daniela Korotvičková, vedoucí oddělení nákupu BILLA Česká republika.
I když Halloween v České republice slaví minorita respondentů a kombinovaně spolu s Dušičkami jen 18 % respondentů, BILLA ve své nabídce nezapomíná ani na tyto zákazníky. Svoji nabídku rozšířila o dýně, halloweenské dekorace nebo sladkosti.
* Průzkum byl realizován společností INSTANT RESEARCH v průběhu října na vzorku 516 respondentů ve věku 18–65 let.