Osm rallyových sezón plných napětí, skvělých výkonů, vítězství a někdy i zklamání. Seriálem Peugeot Rally Cup prošla od prvního ročníku, který se konal v roce 2017, řada talentovaných jezdců. Radikální proměnou prošla i závodní technika. Původní generaci Peugeotu 208 R2 vystřídal výkonnější Peugeot 208 Rally4. Jak posádky a jejich výkony, tak i kvality speciálů Peugeot přispívaly po celých osm let k budování image značky v České republice a byly zdrojem hrdosti a sportovního nadšení. Nicméně osmiletá šňůra seriálu Peugeot Rally Cup se v roce 2025 přeruší.
Uplynulý ročník Peugeot Rally Cupu se opět dal shrnout jako úspěšný. Byl vypsán na čtyřech podnicích mistrovství České republiky v rally. Tradičním úvodem byla Rallye Šumava Klatovy, která však byla předčasně ukončena. Peugeot Rally Cup se tedy naplno rozjel až v Českém Krumlově, pokračoval na krásných tratích jihomoravských Hustopečí a vrcholem sezóny byla Barumka. I když byl letošní ročník Peugeot Rally Cupu kratší, patřil mezi nejobsazenější ve své historii. Ve startovním poli dominovaly nové „dvěstěosmičky“ v provedení Rally4, původní vozy R2 se pomalu vytrácejí, ale když je řídí zkušení jezdci, dokáží se umístit ještě hodně vysoko. Důkazem je například Miroslav Číž, který skončil na třetí pozici v konečném pořadí.
Během osmi sezón prošla cupem řada špičkových posádek a některé z nich dnes závodí v nejprestižnější třídě Rally2. „Baví nás sledovat kariéru našich někdejších účastníků, osobně mám velkou radost z letošního mistrovského titulu Dominika Stříteského v našem domácím šampionátu. Není to pochopitelně naše zásluha, ale v covidovém roce 2020 byl vítězem cupu. Dalším skvělým jezdcem je bezesporu Filip Mareš, ten vyhrál Peugeot Rally Cup v premiérovém ročníku 2017. A mohl bych jmenovat další, třeba rakouského Juliana Wagnera, Honzu Talaše, nestárnoucího Jaromíra Tarabuse, nebo v posledních letech Reného Dohnala, Davida Štefana, Dominika Brože nebo zmíněného Miroslava Číže,“ vzpomíná manažer seriálu Jan Koudelka.
Letošní sezóna se nesla ve znamení bitvy mezi posádkou René Dohnal – Roman Švec, kterým sekundovala dvojice David Štefan – Ondřej Vichtora. V Českém Krumlově dominoval René Dohnal, když vyhrál dvanáct testů z celkových patnácti. V Hustopečích si naopak pro vítězství dojel jeho rival David Štefan. Na závěrečné „Barumce“ se do cupu přihlásil talentovaný Daniel Polášek, navigovaný Zdeňkem Omelkou a rázem z nich byli papíroví favorité. Daniel Polášek vyhrál většinu erzet a zaslouženě zvítězil.
Celkovým vítězem Peugeot Rally Cupu 2024 se stala posádka René Dohnal – Roman Švec (63 bodů), druhé místo obsadila dvojice David Štefan – Ondřej Vichtora (44 bodů) a se starší, ale stále rychlou „dvěstěosmičkou“ v provedení R2, vybojoval třetí místo Miroslav Číž s Jaroslavem Novákem (38 bodů).
„Před rokem jsme vyhráli šampionát ERT a přemýšleli jsme, jak zúročíme vybojovanou prioritu FIA a privilegium startovního čísla jedna. Nakonec jsme se rozhodli k návratu do České republiky. Mít na dvoukolce jedničku je velká pocta, a nakonec to také byla největší motivace k dalšímu závodění. Po tomto rozhodnutí jsme se pochopitelně zaměřili nejen na vítězství v cupu, ale také na titul mistrů ve skupině 2WD. Nebylo to jednoduché, a i když se nám poměrně dařilo, cítil jsem velký psychický tlak. Navíc se neškrtal žádný výsledek, takže bylo nutné dojet všechny podniky. A nakonec se o titulu rozhodovalo až v poslední erzetě závěrečného Pačejova. Splnil jsem si cíl, před sezónou jsem přemýšlel o ukončení kariéry a chtěl jsem odejít s titulem. Teď přemýšlím trochu jinak a nechávám to otevřené. Možná pojedu jen několik vybraných závodů a uvidím, jestli mně to bude chybět nebo ne. Hledám motivaci, ale nikam se neženu za každou cenu. V každém případě jsem si letošní rok užil, co bude dál, se uvidí,“ vysvětluje vítěz Peugeot Rally Cupu a mistr ve skupině 2WD René Dohnal.
Velkou devizou Peugeot Rally Cupu byly finanční odměny v jednotlivých podnicích a v celkovém hodnocení. „Naší hlavní myšlenkou byla podpora talentovaných mladých posádek, pro které je velmi často zásadním problémem zajištění potřebného rozpočtu. Se závodními dvěstěosmičkami získávaly spoustu jezdeckých zkušeností, ale finanční odměny byly pochopitelně velkou motivací. V každé sezóně jsme rozdělili v průměru přes půl milionu korun, což je v součtu přes čtyři miliony. Příjemným bonusem byla i marketingová a mediální podpora, ze které měly prospěch jak posádky, tak i naše značka,“ uvádí ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini a dodává: „Spolupráce s Autoklubem v rámci Peugeot Rally Cupu pro nás znamenala posílení image značky Peugeot a jednotlivých modelů, zejména pak sériového Peugeotu 208, který si stejně jako jeho závodní protějšek připsal řadu úspěchů včetně získání prestižního titulu Evropské auto roku 2020.“
Osm sezón v řadě za sebou je slušná historie a za tu dobu prošlo Peugeot Rally Cupem hodně domácích i zahraničních posádek. V prvních letech byl nedílnou součástí cupu projekt Autoklub Peugeot Rally Talent, který odstartoval kariéru několika jezdců, kteří si poprvé mohli vyzkoušet i zahraniční starty.
„Uzavírá se jedna z úžasných kapitol rallyové historie značky Peugeot v České republice. Nedokážu v tomto okamžiku říct, jak dlouho zůstane zavřená. Značka Peugeot má motoristický sport v genech, a tyto geny se v České republice v minulosti už několikrát výrazně projevily. A já osobně věřím, že se v budoucnosti opět projeví. Děkujeme Autoklubu ČR, který byl po osm let našim věrným partnerem a který bude už navždy zapsán v rallyové historii Peugeotu v Česku. Děkujeme i všem posádkám, kteří se do Peugeot Rally Cupu v uplynulých letech přihlásily a pomáhaly nám budovat image značky Peugeot. A děkujeme i pořadatelům, protože i díky nim má rallyový sport v ČR tak vysokou úroveň, a tak početnou základnu příznivců,“ prohlásil Marco Venturini.