Třetí závod Racing série se konal netradičně na rallykrosové trati v areálu tankodromu v Milovicích. Pohodový, vstřícný majitel, nádherná trať a vytopená hala s toaletami a občerstvením byl opravdu vysoký luxus v chladném prosincovém počasí.
Depo jako vždy ozvučené a záchranné složky na svém místě naštěstí v průběhu závodu řešily jen sporadické odtahy. A když později i matador českých tratí Luboš Plichta začal dojíždět do cíle, nebylo co řešit. Limit pro počet závodníků stanoven na 100 nebyl nakonec ani naplněn, a tak měl každý kolem sebe dost prostoru na zajetí nejlepšího času. Trať byla po celý den řádně uklouzaná a s přibývajícími průjezdy to blátičko pekelně klouzalo i na asfaltu. O jízdu bokem tak nebyla nouze.
Od prvních metrů byl hodně rychlý stálý účastník šampionátu, mladý Dominik Nwelati (Škoda Fabia R5), ale v těsném závěsu za ním kroužili oba Kartcrossy a své zkušenosti s rallyekrosem ukazoval též Jiří Čermák (Honda Civic), který dokonce skončil v měřeném tréninku na druhém místě.
Nejrychlejší čas ze všech nakonec v posledním kole zajel František Malý (Suzuki Kartcross), ale stačilo to pouze na čtvrté místo absolutně. O 53 setin sekundy v součtu časů na 4 kola skončil před ním Ondřej Ginzel (Yamaha Kartcross).
Doslova v hodině dvanácté se na druhé místo prosmýkl stále zrychlující Vladimír Hanzl (Ford Fiesta R5), který změnil techniku a nakonec o 12 setin předstihl Ondru. O tom, že nikdo neměl nic jistého svědčí i rozdíl mezi vítězem Dominikem Nwelati a Vláďou Hanzlem, který činil pouhých 82 setin sekundy.
Tedy závod jako řemen až do posledních metrů. O kvalitě této rallykrosové trati svědčí i fakt, že přestože závodníci v průběhu dne odjeli dohromady více než milion ostrých kilometrů, z nichž byla cca polovina na šotolině došlo pouze v 4 případech k proražení pneumatiky a jen v jednom případě (Martin Donát (VW UP) k proražení olejové vany.
Ve dvoukolkách zvítězil ostřílený Jiří Čermák, druhý byl Václav Veverka (Peugeot 208 RX) a třetí místo vybojoval Vojtěch Pavlis (VW Polo).
Z jedenácti juniorů na startovním roštu byl nakonec nejúspěšnější Radek Pinkas (Renault Twingo RS), který o 38 setin sekundy porazil Tomáše Čapka (VW Polo). Třetí místo obsadil Jan Dvořák (VW Polo).
Z šesti odvážných žen a dívek byla nejrychlejší Nikola Morávková (Mitsubishi Colt) před Terezou Kadlecovou (Škoda Felicia). Třetí byla Eliška Šalounová (Hyundai Lantra).
Většina účastníků byla nadšená ze zázemí a organizace závodu, trať si pochvalovali závodníci ze třid Race. Ti se sériovými vozy, kteří s nimi jezdí běžně do práce už logicky tak nadšení nebyli, protože jejich vozy nejsou stavěné na jízdu na šotolině.
Pořadatel přeje všem krásné svátky, bohatého Ježíška, a hlavně hodně zdraví v novém roce. Další závody jsou plánované v Sosnové, ale je možné, že se rozhodneme podpořit majitele areálu v Milovicích v jeho úsilí vybudovat velkolepý areál pro náš milovaný sport a budeme chtít být u toho, když se tato přeměna bude dít. Pan Veselý je velký srdcař a nadšenec pro svůj areál a zaslouží si náš obdiv.
Sledujte proto web i FB RS a dozvíte se více.