Moderní urbanismus, výjimečná architektura, nové gastronomické koncepty, film, motorsport, kultura, umění a design každoročně přiláká do Zlína desítky tisíc turistů z Česka i ze zahraničí. Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko ve spolupráci s městem Zlínem letos mimo jiné zacílila na mladou generaci. Pomocí nové kampaně Swipe Zlín láká ke strávení prodlouženého víkendu nebo dovolené ve Zlíně.
„Zatímco na turisty a cestovatele středního věku umí skvěle zacílit Luhačovice se svou lázeňskou a wellness nabídkou, mladším cestovatelům jsme letos chtěli přiblížit krásy Zlína. Vsadili jsme na neprobádanost města na samém východě Moravy,“ sdělila manažerka destinační společnosti Jana Pastyříková.
V kampani Swipe Zlín je zahrnuta především fenomenální zlínská architektura, téma filmu nebo tak zvané zašívárny, odkud je skvělý výhled na město, a které v běžných průvodcích nenajdete.
Do kampaně jsou zapojeni i místní lidé, kteří ve Zlíně žijí, milují ho a zachycují ho na fotografiích nejen pro Instagram. Skupina, kterou destinační společnost nazývá ZlinLovers, oslovila s prosbou sdílet své fotky z reálného života ve Zlíně bez marketingových příkras. Díky tomu vznikl nejen web Swipezlin.cz, ale také spousta obsahu pro sociální sítě, kde kampaň poběží.
„Zlín má neuvěřitelnou historii a velmi barvitou současnost. Areál baťovských závodů považujeme za světový unikát, už díky tomu, že se pomalu daří ho transformovat v místo plné firem, kaváren a bister, kterým industriální zóna dodává jedinečný charakter. Kampaň jsme proto zacílili na mladé cestovatele, kteří si cíle svých cest vybírají hlavně na Instagramu,“ uvedla Eva Manišová, vedoucí oddělení cestovního ruchu města Zlína.
Kampaň odstartovala v polovině června spuštěním webu, na kterém si mohou cestovatelé sestavit „itinerář“ svého výletu. Upoutávkou na cestu do Zlína je také série videí, na kterých se mladý pár pomocí swipe (pohyb prstu zprava doleva po displeji telefonu) dostane z Důlní oblasti Vítkovic, olomouckého náměstí a z nábřeží Vltavy až do Zlína. Pohyb swipe nebo swajpování jsou tak leitmotivem celé kampaně, která poběží až do konce léta.
Nabídka pro cestovatele je letos opravdu pestrá. Mikroregion Valašské Klobucko připravuje sérii autentických zážitkových programů na téma lidové architektury, secese i řemesel, Zlín nabízí komentované prohlídky městem nazvané ZÓNA ZLÍN či Zlínský architektonický manuál. Na další komentované prohlídky zve i město Luhačovice.
Video: https://youtu.be/OQu6UexAULg
Kampaň Swipe Zlín pro oblast Zlínsko a Luhačovicko připravila brněnská agentura Aetna. Zkušenosti v cestovním ruchu marketingoví stratégové nasbírali třeba v kampani #BrnoTrueStory, která ukazovala opravdový život Brňáků a místa, kde můžete zažít Brno opravdu autenticky.