Zájem o prosecco v Česku znovu vzrostl. Podle aktuálních dat výzkumné společnosti Nielsen, která sleduje maloobchodní síť s obchody nad 400 m2, se prodeje za první měsíce letošního roku proti loňskému roku zvýšily objemově o 47 %. Díky rostoucímu trendu je ČR celosvětově na 13. příčce zemí dovážejících prosecco.
Zájem o prosecco v ČR stoupá nepřetržitě od roku 2016. V letošním roce zaznamenalo nový prodejní úspěch. Od února do června se v českém maloobchodě prodalo bezmála 2,2 milionu lahví italského šumivého a perlivého nápoje, což je o 47 % víc než za stejné období vloni. Aktuálně prosecco zaujímá v rámci kategorie šumivých a perlivých vín a dalších perlivých nápojů za stejné období (tzn. únor až červen 2021) 15% množstevní podíl, nejoblíbenějším nápojem zůstává tradičně sekt.
K růstu prodejů oblíbeného italského nápoje přispívají, mimo jiné, nové značky a speciální varianty distribuované na tuzemský trh. „Letos jsme uvedli na trh novou variantu prosecca rosé, o které je velký zájem. Stejně jako celá kategorie rostou i prodeje Prosecca Mionetto, jedné z celosvětově nejúspěšnějších značek prosecca,” komentuje nárůst prodeje Marek Žižkovský, manažer značky Mionetto pro Českou republiku. Maloobchodní prodeje rostly i vlivem uzavření gastronomie v důsledku koronaviru a následné vyšší konzumaci v domácnostech.
Prosecco je italské šumivé a perlivé víno z hroznů odrůdy Glera, charakteristické svou oblastí výroby. Mohou jej vyrábět pouze vinaři v severní Itálii v oblasti Veneto a Friuli Venezia Giulia. Jejich produkce se stala chloubou regionu a proslula po celém světě. Prosecco se díky své popularitě zapsalo také do kalendáře. Mezinárodní den Prosecca připadá na 13. srpna.