Cestování na živo brání anticovidová opatření, a tak se hledají způsoby, jak mezeru zaplnit. Šťastnou ruku mělo zahraniční zastoupení státní propagační agentury CzechTourism, když ve spolupráci se společností First Airlines spustilo v Tokiu virtuální leteckou linku do Česka. Rezervace na nevšední zážitek, během kterého si cestující kromě virtuální návštěvy České republiky užijí také českou kuchyni, jsou vyprodány na dlouhé týdny dopředu.
Jak takový virtuální let vypadá?
Při příchodu obdrží virtuální pasažér pamětní cestovní pas, který předloží při check-inu a dostane razítko destinace, do které míří. Následně jej letuška odvede do kabiny letadla a usadí na místo v Business Class. Po uvítacím drinku odstartuje virtuální let směr mezinárodní letiště Václava Havla v Praze. V digitálním okénku mohou cestující zamávat symbolu Japonska, hoře Fudži, a následně jim již letuška pomůže s nasazením virtuální helmy. Cestující se rázem ocitne na letišti Praha a jeho třiceti minutová virtuální cesta po Česku začíná. Prohlídka zahrnuje výběr zajímavých českých atraktivit a neomezuje se na pouhé seznámení, ale vtáhne cestujícího i do zážitků: mohou se projet po řece jako vodáci, zatančit si na plese v zámeckých prostorách nebo sledovat historický šerm před vstupní branou do hradu. Navíc díky technologii Instapro, která natáčí všech 360 stupňů, se děj odehrává nejen před zraky virtuálních cestujících, ale všude kolem nich. Po virtuální procházce si cestující vychutnají menu o čtyřech chodech, které připravil japonský kuchař podle receptů Czech Specials – utopenec, hráškový krém, španělský ptáček s rýží a ke kávě či čaji medovník. Během jídla mohou pasažéři sledovat na tabletu před sebou 3D videa z dalších míst České republiky a z reproduktorů letadla poslouchat českou hudbu a doprovodný komentář k jednotlivým navštěvovaným místům.