Olga Roučková, která jako první Češka zdolala Ralley Dakar, si letos splnila svůj sen již potřetí. Tentokrát startovala v kategorii veteránů se Suzuki Samurai v kategorii classic. Dát dohromady starý automobil se jí podařilo díky zdatnému týmu, šikovným českým ručičkám i nářadí od značky Hecht.
Olga Roučková Rallye Dakar absolvovala už potřetí, a pokaždé jej dokončila. Poprvé to bylo hned při premiéře na legendárním podniku v roce 2018, ještě v Jižní Americe, kdy se jí to v sedle čtyřkolky povedlo jako vůbec první Češce, která závod i dokončila. O rok později viděla cíl i za volantem buginy a nyní potřetí, a opět v odlišné kategorii, té nejmladší dakarské „Classic“, v níž jezdí historické vozy. Letos tak na slavném závodě startovala se Suzuki Samurai mezi „klasikáři“. A jak sama přiznává, prožila v historickém voze velké množství emocí.
Historické vozy z kategorie „Classic“ jedou oproti jiným kategoriím odlišnou a méně náročnou trasu, což však neznamená, že by to byla procházka růžovou zahradou. „Pořadatelé se asi nesvezli v těch starých šunkách, co my máme. Já tomu říkám šunky, protože jsou to opravdu stará auta. Očividně nemysleli na to, že s tímto strojem, jedna trojkou, ročník 99, ve feš-feši, opravdu jet osmdesátkou nemůžu,“ řekla Olga Roučková. „Stále jsem ale měla na paměti, že i ta nejtěžší hodina v našem životě má jen 60 minut. Pro nás to bylo nejtěžších 8000 km, ale taky čas, který jsme strávili na dílně, kdy jsme společně i s pomocí nářadí značky Hecht z absolutního šrotu postavili “závodní” speciál. Samík to dokázal a my s ním, náš malinký Suzuki Samurai 1.3. dobyl Dakar! Odvážím si celkové 128. místo napříč kategoriemi v „klasikách“. A není se za co stydět. Začínali jsme v této kategorii od opravdové nuly. Jsem na náš tým hrdá za to, co všechno jsme dokázali. Nyní víme, že v příštím ročníku můžeme závodit se špičkou, že na to máme. A to je to nejdůležitější,“ dodává závodnice.
Při náročném závodě jí pomáhala pozitivní atmosféra celé kategorie. Startovní pole totiž nabízí velké spektrum zajímavých strojů i lidských příběhů. „Jejich story jsou neuvěřitelné. Jeli tam manželé, rodiny, taťka se synem. Je to něco neskutečného, a když si s nimi potom povídáte, sálá z toho život,“ hodnotí atmosféru závodu spokojeně Roučková.
„Jsme moc rádi, že jsme mohli týmu Czech Samurais v letošním ročníku poskytnout potřebné nářadí a vybavení a stali se tak jeho pomyslnou součástí v tomto jedinečném závodě,“ uzavírá Jan Libánský, specialista marketingu společnosti Hecht Motors.