Dramatický souboj o prvenství na 56. Rallye Šumava Klatovy měl překvapivé vyvrcholení v servisní zóně v polovině nedělní etapy. U Fordu Focus WRC Václava Pecha zkolabovala hydraulika a Jan Kopecký už měl cestu za vítězstvím umetenou. Neméně dramatický souboj o další příčky pro sebe překvapivě rozhodl Dominik Stříteský, který udržel za zády Filipa Mareše.
Nedělní etapa 56. Rallye Šumava Klatovy měla na programu pouze dva průjezdy rychlostních zkoušek Koráb a Zdebořická. Po sobotě vykrystalizovaly dva souboje o přední příčky, jeden mezi domácími multišampióny Václavem Pechem a Janem Kopeckým, druhý o necelou minutu za nimi mezi příslušníky mladší generace Dominikem Stříteským a Filipem Marešem. V obou případech se od rána soupeřilo o zlomky sekundy, všichni tito čtyři jezdci obsadili beze zbytku nejlepší čtyři časy obou ranních rychlostních zkoušek. Pak ale přišlo nečekané – v servisní zóně půlící etapu náhle zjistili mechanici Pechova týmu poruchu hydrauliky a modrobílý Ford Focus WRC už na zbylé dnešní tratě nevyjel. (O spolehlivosti moderní techniky nicméně svědčí skutečnost, že kromě Pecha nikdo další ze špičky v neděli neodstoupil.)
V polovině etapy se tedy pořadí posouvalo, nový lídr Jan Kopecký dále držel dobré tempo a i jedenáctou rychlostní zkoušku ovládl. A tak teprve na posledním testu si (poprvé za celý víkend) připsal dílčí prvenství i někdo jiný než Pech či Kopecký – vítěz soutěže tu však za držitelem onoho nejlepšího času zaostal o pouhou desetinu vteřiny. Oním držitelem byl Filip Mareš, jemu ale ani tento drtivý finiš nestačil na mladšího Stříteského. Stejně jako loni tak i letošní Rallye Šumava Klatovy ovládla dvojice Jan Kopecký – Jan Hloušek, na druhé příčce byli letos klasifikováni Dominik Stříteský s Janem Hovorkou, těsně třetí (stejně jako loni) dokončili soutěž Filip Mareš s Radovanem Buchou. S větším odstupem dorazily do cíle posádky pod vedením mladého Adama Březíka, jen o málo staršího domácího Jana Talaše, jezdce z Českého ráje Věroslava Cvrčka a bavorského prince von Thurn und Taxis, které dokonaly totální triumf vozů Škoda Fabia R5/Rally2evo – ty totiž obsadily všech prvních sedm příček konečného pořadí.
Skvělou jedenáctou příčku obsadil další talent Petr Semerád, jedoucí poprvé na zdejší soutěži a také premiérově s Fordem Fiesta Rally3. Mladík tak ovládl třídu RC3, nedaleko za ním pak skončily první vozy s jednou poháněnou nápravou. Z nich si nejlépe vedl Jan Dohnal s atraktivním Renaultem Clio S1600, který o pouhých deset vteřin udolal Jaromíra Tarabuse, závodícího s Peugeotem 208 Rally4. Třetí nejrychlejší „dvoukolkou“ byl v cíli Citroën DS3 R3T pilotovaný Lukášem Fránou, hned za ním soutěž dokončil Peugeot 208 R2 vedený Jakubem Talašem. Posledně jmenovaný tak navázal na velmi úspěšný výsledek svého bratra Jana a při své premiéře na takto těžké soutěži ovládl i pořadí juniorů.
Soudobým vozům se i přes velkou obtížnost soutěže letos na Klatovsku vyhýbaly i havárie, nikdo z jezdců ani diváků při 56. Rallye Šumava Klatovy neutrpěl žádné zranění. Celou soutěž dokončilo 45 vozů.