Značka Hyundai oznámila, že do Německa, které je největším trhem užitkových vozidel v Evropě, doveze těžká nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell.
Sedm německých společností z odvětví logistiky, výroby a maloobchodu zařadí do svých vozových parků 27 nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell. K jejich financování přispěje dotační program německého spolkového ministerstva pro digitalizaci a dopravu určený pro ekologická užitková vozidla. Hyundai také plánuje další rozšíření svých dodavatelských smluv na tomto trhu.
„Jako uznávaný lídr v oblasti technologie palivových článků na vodík využijeme vstup na německý trh užitkových vozidel jako příležitost k rozšíření našeho podnikání na další evropské teritorium. Současně tím úspěšně podpoříme německé úsilí o dosažení cílů v oblasti uhlíkové neutrality,“ řekl Mark Freymueller, viceprezident a vedoucí oddělení obchodních inovací v segmentu užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor Company.
Německé spolkové ministerstvo pro digitalizaci a dopravu zveřejnilo v srpnu 2021, po schválení Evropskou komisí, směrnice pro financování užitkových vozidel s alternativními systémy pohonu. Dotační program je určen pro elektricky poháněná vozidla napájená z akumulátorů, palivových článků nebo trolejí, příslušnou infrastrukturu plnicích a nabíjecích stanic a související studie praktické uskutečnitelnosti. Na nákup ekologických užitkových vozidel bude mít německé spolkové ministerstvo pro digitalizaci a dopravu k dispozici do roku 2024 rozpočet 1,6 miliardy eur.
Sedm německých zákazníků společnosti Hyundai Motor již podalo žádosti o financování, které byly německým ministerstvem pro digitalizaci a dopravu úspěšně schváleny, což potvrzuje konkurenceschopnost nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell.
Společnosti Hyundai Motor a H2 Energy založily firmu Hyundai Hydrogen Mobility Germany GmbH (HHMG), která bude aktivně rozvíjet obchodní činnost po vstupu na trh užitkových vozidel s vodíkovým pohonem v Německu. HHMG vybuduje v této zemi vodíkový ekosystém a bude mít na tomto trhu na starosti prodej vozidel, provozování vodíkových plnicích stanic, zajišťování servisních služeb pro zákazníky a uzavírání speciálních automobilových partnerství. HHMG také plánuje aktivní účast ve druhé vlně dotačního programu, jejíž spuštění je plánováno na druhou polovinu letošního roku.
Specifikace modelu XCIENT Fuel Cell
Vozidla XCIENT Fuel Cell pro německé zákazníky budou vybavena systémem palivových článků na vodík o výkonu 180 kW, který je složen ze dvou sad palivových článků, z nichž každá poskytuje výkon 90 kW. Odolnost tohoto systému a celková hospodárnost vozidla jsou přizpůsobeny požadavkům provozovatelů flotil užitkových vozidel. Elektromotor s nejvyšším výkonem 350 kW a maximálním točivým momentem 2237 Nm umožňuje dosahovat dynamických jízdních výkonů.
Sedm velkých nádrží na vodík ve vozidle XCIENT Fuel Cell pojme celkem 31 kg tohoto paliva. Dalším zdrojem elektrické energie jsou tři sady akumulátorů s kapacitou 72 kWh. Předpokládaný maximální dojezd bez doplňování paliva je 400 km. Kompletní naplnění nádrží vodíkem zabere v závislosti na venkovní teplotě 8 až 20 minut.
XCIENT Fuel Cell, uvedený společností Hyundai Motor na trh v roce 2020, je celosvětově prvním velkosériově vyráběným těžkým nákladním vozidlem s elektrickým pohonem na vodík. Ve Švýcarsku společnost uvedla do provozu již 47 vozidel, která do konce června 2022 ujela dohromady více než čtyři miliony kilometrů. Tato nákladní vozidla slouží ve Švýcarsku 45 zákazníkům a 23 značkám.