Již 20. října vstupuje do kin film Miloslava Šmídmajera Za vším hledej ženu. Jelikož se jedná o vztahovou komedii, o milostné scény ve filmu není nouze. O tom, jak jejich natáčení prožívali herci Hana Vagnerová, Marek Vašut, Igor Orozovič, Betka Stanková, Marek Němec či Tereza Rychlá (dříve Krippnerová) vypovídá právě zaslaný Film o filmu.
„V nové komedii Za vším hledej ženu hraju postavu Alex, která má svůj život perfektně srovnaný… Tedy ten pracovní. Svůj osobní nemá srovnaný vůbec. Dost se v něm nevyzná, tápe v něm. Je taková celá zmatená, přecitlivělá… Vlastně nechápu, proč mě Miloš Šmídmajer do té role obsadil, protože samozřejmě tohle já nejsem. Já mám srovnaný i ten osobní život,“ říká s nadsázkou a smíchem Hana Vagnerová. „No jo, má to takový na houpačce ten život. Ale společného s ní nemám VŮBEC nic, fakt,“ dodává sarkasticky.
„Je to film, který by vám měl udělat dobře. Anebo jak já říkám, zabalit vás do takové cukrové vaty. Ukázat svět z takových měkčích úhlů. A je úplně zbytečný tam najednou napálit zničehonic obrovskou sexuální scénu, kterou by diváci podle mě vlastně upřímně ani uprostřed takového filmu nechtěli vidět, protože to tam prostě nepatří,“ dodává Hana s tím, že milostné scény ve filmu jsou vkusné a přitom plné vášně. A s kým je točila?
„Marek Vašut je profesionál, takže jsme to zvládli v pohodě a nebylo kolem toho žádné haló. Kdykoliv točím takovou scénu, tak se nasadím do takového módu: Ok, je to součást toho filmu, musíme to udělat a je to úplně v pořádku,“ prozrazuje svou taktiku Hana. A co na to říká její filmový partner?
„Intimita ve filmu je něco, co zajímá skoro každého. Ale určitě jste už všichni četli nebo slyšeli, že to není žádná procházka růžovým sadem. Jsou to technikálie. Myslím, že by se našlo jen malé promile lidí, kterým vyhovuje, že ve chvíli, kdy s někým sdílíte lože, je kolem vás dalších pět šest deset lidí,“ říká Marek Vašut.
„Kolem Vás se neustále adjustuje kamera, světla, mikrofon se schovává pod peřinu. Do toho ještě dostáváte pokyny jako: Nesmíš se za ní tolik schovávat. Prosim tě, trošku níž. Takhle ne, zakrýváš jí ucho, nos, očičko. Pak slyšíte už jen třeba: víc vášně, míň vášně. Proboha nemlaskejte… Ale to se přitom tak stává, ano, ale nezní to dobře. Nevypadá to dobře a tak dále. Takže skončíte scénu a jste rádi, že už je po všem,“ dodává Marek Vašut.
„Když točíte takovou scénu, kouká se na to 40 lidí, takže se to ani rutinou stát nemůže. Je to vlastně v něčem tak zvláštní a bizarní okolnost, že jsem ještě asi nepotkala herce, který by si řekl: Tak pohoda, dneska mám intimní scénu. Zároveň je takové nepsané pravidlo, které se mi tady kupodivu nestalo, že točíte intimní scénu hned při prvním dni natáčení a s tím hercem se ještě úplně neznáte. Takže si podáte ruku, představíte se a najednou máte líbací scénu,“ říká Hana Vagnerová. Černý Petr v tomto případně padl na Terezu Rychlou.
„Trochu jsem se obával toho, že Marek Němec bude mít milostnou scénu s Terezou Rychlou. Její muž je totiž jeho nejlepším kamarádem. A tak jsem se zhrozil, jestli to, že s Terezou skončí hned první natáčecí den v posteli, neohrozí jejich kamarádství. To ale nebylo nutné, Marka to náramně pobavilo. S gustem rozesílal fotografie z postele přímo jejímu manželovi,“ směje se režisér Miloslav Šmídmajer.
„Nebylo to nijak strašně moc náročné. Tím, že se s Markem už dlouho známe, tak to bylo na pohodu. A není nic zásadního vidět, takže dobrý,” dodává se smíchem Tereza Rychlá. Měla Tereza trému? Přeci jen je to její první větší filmová role a zároveň také její první postelová scéna… „Musím říct, že tím jak jsou tyhlety scény opravdu intimní, tak se tam dost často vytvoří taková velice intimní atmosféra, že herec je tak nějak napojený na toho druhého herce a nějak se docela zapomene na ten štáb. Takže zrovna v takových momentech bych řekla, že ta tréma ani není,“ prozrazuje. A co na to říká Marek Němec?
„Tereza je bezvadná holka. Je to žena mého výborného kamaráda Ondry Rychlého, takže my jsme byli v takovém rodinném prostředí. Ono se to těžko vypráví. Byla tam velká důvěra. Ta tam vždycky musí být. Je fajn, když je tam nějaká domluva, pak člověk může trochu improvizovat. Musí tam probíhat ta chemie a naším úkolem pak je, abychom trochu zahořeli. Mně ale připadá, že mnohem intimnější okamžik ve filmech než koitus, je stání před oltářem a říkání si toho ANO. To myslím, že je mnohem víc. Ono taky sexu je plný svět, ale to ANO, to každý neřekne,“ doplňuje Marek Němec.
„Tu roli jsem vzala jenom kvůli tomu, že jsem si myslela, že s Markem Vašutem bude nějaká intimní scéna, ale nebyla no, tak třeba příště,“ vtipkuje Betka Stanková.
„Nevím, kdo si natáčení postelových scén užívá, když se na něj přitom dívá spousta lidí… Je ale fajn, když dostanete kolegu, se kterým se už znáte a ty sympatie tam třeba už jsou. To je určitě výhra, protože nemusíte tolik předstírat. Rozhodně je dobré se v těchto scénách uvolnit, co nejvíc to jde,“ směje se Betka. „Myslím, že asi panuje takový obecný pocit, že je to pro herce hrozně velká zábava, ale většinou není. Většinou ten opak je pravdou.“
Ve filmu Za vším hledej ženu se milostná scéna nevyhne ani Igorovi Orozovičovi. Má nějaký fígl na to, jak milostné scény zvládat? „Je dobré mít dobrou tu herečku, toho člověka, se kterým máme ty intimní scény. To je výhoda. Naštěstí jsem se nikdy nedostal do situace, že bych musel mít nějakou intimní scénu s někým, s kým by mi to bylo nepříjemný, takže já žádné fígly nepotřebuju… Já žádné fígly nepotřebuju,“ vtipkuje Igor.