KOFILA míří do nového století v obalech talentovaných studentů grafického designu. Ti v návrzích představují svůj pohled na ikonické designové prvky v novodobém pojetí. Originální kombinaci jemné kávové náplně s mléčnou čokoládou lidé milují již 100 let. Nadčasová ikona patří mezi 5 nejprodávanějších tyčinek na trhu. V roce 2022 se jí v závodě Nestlé Zora Olomouc vyrobilo více než 20 milionů kusů. Od roku 2021 je navíc výhradně ze 100% udržitelně získávaného kakaa.
KOFILA inspiruje mladé umělce
Příběh o nadčasové chuti se začal psát v roce 1923. KOFILA okouzlila své příznivce nejen svou výjimečnou chutí kombinující čokoládu s jemnou kávovou náplní, ale také unikátním, typicky žlutým obalem z pera dvorního ilustrátora Orionu, tehdy 23letého Zdeňka Rykra, který se stal ikonickým. Stejně jako před 100 lety i nyní dává KOFILA šanci mladým umělcům.
Ke 100. výročí uvádí KOFILA designovou edici, která vznikla ve spolupráci s ateliérem Grafický design Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Studenti zlínské univerzity navrhli téměř 80 unikátních designů, z nichž bylo vybráno 7 nejzajímavějších splňující stanovená kritéria. Designy byly vybrány odbornou porotou ve složení:
- Pavel Noga, vedoucí ateliéru Grafický design na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně
- Štěpánka Koutná, kreativní ředitelka grafického studia Yellow Shapes
- Lumír Kajnar, grafický designér a absolvent Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
- Stanislava Růžičková, business manažerka divize cukrovinek Nestlé
- Eliška Soukupová, manažerka značky KOFILA
Studenti se ve svých návrzích inspirovali nejen spojením typického prvku tyčinky, kterým je káva a čokoláda, ale také původním designem od Zdeňka Rykra nebo vzory, které byly v době jejího vzniku populární.
KOFILA se navíc od podzimu roku 2021 vyrábí ze 100% udržitelně získávaného kakaa splňujícího standardy ekologické udržitelnosti, férového obchodu a dodržování lidských práv. Vyrábí se v olomoucké továrně Zora, která pro svůj provoz využívá zelenou energii a kde se jí v minulém roce vyrobilo více než 20 milionů kusů.
„KOFILA je krásným příkladem tradice, která přetrvává po generace. Do nového století vstupuje KOFILA v obalech vytvořených mladými designéry, kteří se ve svých návrzích inspirovali ikonickým obalem a dodali mu moderní nádech. Nadčasovost tyčinky symbolizuje její minimalistický tvar, stejně tak unikátní receptura spojující kávu a čokoládu, která je navíc od roku 2021 vyráběná ze 100% udržitelného kakaa,“ dodává Eliška Soukupová, manažerka značky KOFILA.