Klasický repertoár i modernu připravuje pro svůj klavírní recitál v rámci koncertního cyklu Hybatelé rezonance přední klavíristka Terezie Fialová. V mimořádném programu představí 3. dubna v Anežském klášteře na mistrovském koncertním křídle C. Bechstein D 282 jednoho z nejuznávanějších současných hudebních skladatelů pobaltských států Pēterise Vaskse v kontrastu s hudbou italského mistra 18. století Domenica Scarlattiho. Terezie Fialová, která je sólovou hráčkou i vyhledávanou komorní partnerkou mnoha předních sólistů, tak posluchače zavede během večera do dvou různých hudebních světů i období.
Společnost C. Bechstein připravuje VII. sezonu vytříbených klavírních recitálů ve spolupráci s Národní galerií Praha. Vstupenky je možné zakoupit na webových stránkách www.hybatelerezonance.cz a v síti GoOut. Koncert začíná v 19.30.
V rámci cyklu Hybatelé rezonance je každý z vystupujících umělců zároveň i dramaturgem večera. Pro svůj recitál si Terezie Fialová zvolila unikátní cyklus Pēterise Vaskse Roční doby, dílo předního lotyšského autora, který patří k nejvýznamnějším současným skladatelům. „Monumentální klavírní cyklus lotyšského autora Pēterise Vaskse Roční doby vykresluje jednotlivá období i s jejich náladami: melancholií, smutkem, nostalgií, očekáváním, radostí, dramatičností i smířením. Je zároveň symbolem návratu k přírodě a k duchovnu a také poděkováním za to, že jsme, že se můžeme zastavit, zaposlouchat se a jen tak být. Jak příznačné, řekla bych…,“ vysvětluje svůj výběr Terezie Fialová. Druhým autorem, kterého v rámci večera představí je italský „vizionář baroka“ a génius tvorby pro klávesové nástroje Domenico Scarlatti. Návštěvníci koncertu se mohou těšit na jeho Sonátu G dur, K. 144 a Sonátu E dur, K. 380.
Terezie Fialová absolvovala pražskou HAMU (ve třídě Ivana Klánského) a komorní hru na Hochschule für Musik und Theater Hamburg (pod vedením Niklase Schmidta). Je laureátkou řady mezinárodních soutěží v Itálii, Nizozemí i Rusku. Jako jediná česká pianistka se zúčastnila prestižních mistrovských kurzů Verbier Festival Academy ve Švýcarsku. Její debut na mezinárodním festivalu komorní hudby v americkém Newportu kritika označila jako „neskutečně ohromující vystoupení s příslibem skvělé umělecké dráhy“. Ráda se pouští do uvádění soudobých děl. Premiérovala například klavírní kvartet anglického skladatele Edwarda Nesbita, skladbu Martina Smolky Smutek utek (společně s Jiřím Bártou) či Koncert pro klavírní trio a orchestr L’Isolla della Citta dánského autora Benta Sørensena (s Eben triem). Na festivalu Pražské jaro 2019 provedla ve spolupráci se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK a dirigentem Pietari Inkinenem extrémně náročný Klavírní koncert Petra Ebena. S houslistou Romanem Patočkou a violoncellistou Jiřím Bártou tvoří komorní uskupení Eben trio, jedno z nejvýznamnější klavírních trií v České republice s mezinárodním renomé. Soubor je držitelem Ceny Spolku pro komorní hru České filharmonie a zvítězil na mezinárodní soutěži komorních souborů v Lausanne.
Podílela se na natočení tří CD (ArcoDiva), deska věnovaná skladateli Petru Ebenovi získala v Anglii ocenění Recording of the Month a IRR Outstanding. V listopadu 2021 vydala společně s violoncellistou Jiřím Bártou u vydavatelství Animal Music „v soustředěném a strhujícím provedení“ kompletní nahrávku Beethovenových sonát pro klavír a violoncello. V rámci komponovaných pořadů hudby a slova spolupracovala s významnými hereckými osobnostmi jako Josefem Somrem, Sašou Rašilovem či Petrem Štěpánkem.
Hybatelé rezonance
Cyklus Hybatelé rezonance pořádaný C. Bechstein se stal nástupcem dvouleté série Saleem Ashkar Beethoven Residency, kde zaznělo v rámci osmi koncertů všech dvaatřicet Beethovenových mistrovských klavírních sonát. Strůjci úspěchu následujících „hybatelů“ dosud byli např. Tomáš Kačo, Beata Hlavenková, Jan Bartoš, Ivo Kahánek, Marek Kozák, Martin Kasík, Lukáš Klánský, Karel Košárek, Kryštof Marek, Miroslav Sekera, Kristina Barta, Nikol Bóková nebo Najponk. Koncertní řada poskytuje samostatný prostor výrazným osobnostem české klavírní školy a představuje je v osobitých profilových recitálech, vyjadřujících plně jejich aktuální umělecký názor a preference.
C. Bechstein
C. Bechstein od roku 1853 přes jedno a půl století vyrábí mistrovské nástroje, které jsou ztělesněním vynikající kvality, ušlechtilého zvuku a barvy. Nejvyšší kvalita zvuku a mechaniky tak přenáší krásu velké klavírní éry i do naší doby. Nástroje C. Bechstein dnes zdobí Královskou akademii v Londýně, konzervatoř v Paříži či Berlínskou filharmonii.
Filozofii C. Bechstein od počátků ovlivňovaly osobnosti, jako byli Hans von Bülow či Ferenc Liszt. Společnost dodnes pokračuje ve své slavné tradici ruční výroby doplněné o současné nejmodernější technologie. Nástroje značek C. Bechstein navíc pocházejí výhradně z Evropy, a sice z tradičního německého závodu v saském Seifhennersdorfu. Pianina a klavíry značky W. Hoffmann vznikají v dceřiné firmě C. Bechstein Europe ve východočeském Hradci Králové, v jednom z nejmodernějších evropských manufakturních závodů. V květnu 2019 společnost otevřela svůj pianosalon v Praze, největší reprezentační a prodejní pianocentrum v hlavním městě.