Celou veřejností nejprve zamával COVID-19. Malé i velké podniky se začaly pomalu vzpamatovávat ze všech omezení a dopadů, které onemocnění napáchalo, přišla další globální krize: inflace. Ta způsobuje nárůst nákladů napříč celým dodavatelským řetězcem – od dopravy až po získávání surovin – což logicky vede k nutnému nárůstu spotřebitelských cen, protože jinak značky nedokážou držet krok s rostoucí poptávkou a zároveň tvořit zisk. Jak současná krize ovlivňuje jeden z nejrychleji rostoucích oborů vůbec, a to kosmetický průmysl.
Kosmetický průmysl se v tomto ohledu všem standardům poněkud vymyká: Zákazníci jsou stále ochotni investovat do svého vzhledu, kosmetické společnosti tak oproti ostatním odvětvím hlásí místo propadů vysoký nárůst tržeb. Společnost FOREO, lídr v oblasti beauty technologií a domácích kosmetických procedur, se během pandemie vypořádávala s enormním nárůstem prodejů, přičemž tento trend pokračuje i nyní.
„Podobně jako mnoho jiných kosmetických značek jsme i my během pandemie zaznamenali výrazný nárůst online prodejů, a to jak na našem e-shopu, tak i na e-shopech našich obchodních partnerů. Když situace kolem COVID-19 polevila, prodeje se vrátily k normálu, nyní ale pozorujeme nezvyklou situaci vymykající se inflačním standardům. Domníváme se, že spotřebitelé zvažují nákup kosmetických přístrojů jako investici, která jim ušetří budoucí náklady za běžnou měsíční péči nejen v salonech, ale také za drahé kosmetické produkty. Cena jednoho high-tech kosmetického přístroje odpovídá přibližně dvěma dermatologickým ošetřením. A protože jsou rozpočty domácností napjatější než dřív, mohou pro ně naše přístroje představovat snížení nákladů, aniž by museli upozadit péči o svůj vzhled,“ říká Vladimir Cuturilo, generální ředitel FOREO EE.
Oblast krásy se zákonům recese vymykala už dřív, a to tak silně, že si vysloužila vlastní označení: tzv. rtěnkový index. Jde o fenomén, kdy se poptávka spotřebitelů během krize po kosmetických produktech překvapivě nesnížila, ale naopak vzrostla. Lidé v neutěšené hospodářské situaci toužili po malém luxusu, který by si mohli dovolit – dražší rtěnce, ale i ostatních kosmetických produktech, včetně skincare. Psychologické výzkumy prokázaly, že „signály recese trvale zvyšovaly touhu žen po nákupu kosmetických produktů“. Ukázalo se, že zákazníci mají tendenci své peníze přesunout z nákupu elektroniky a domácích spotřebičů do zkrášlení sebe samých. Týká se to také péče o pleť, na což poukazují odborníci, jejichž teorií je, že ženy chtějí být “pro muže v nelehké době atraktivnější”.
Zdroj: Boosting Beauty in an Economic Decline: Mating, Spending, and the Lipstick Effect
Většina zákazníků se bez kosmetiky neobejde, a to zprostého důvodu: neupravenost negativně ovlivňuje jejich psychickou pohodu. Vdobě krize chtějílidé navíc působit reprezentativně a sebevědomě. Pandemie ale jistý nový trend přeci jen ukázala, došlo během níkproměně kategorií, které nečekaně vzrostly-péče o pleť, tělo a vlasy se nyní zvýšila o 6 %.Ve společnosti FOREO dominovalo prodejům chytré LED zařízení UFO 2, a to i díky organické podpoře na sociálních sítích, jako je platforma TikTok, kde se UFO 2 stalo virálním.
Skincare produkty jsou relativně levným způsobem, jak hýčkat sami sebe, a zlepšit tak nejen svůj vzhled, ale také duševní zdraví a psychickou pohodu. Drahé lázeňské pobyty, dovolené a ošetření vsalonech nyní můžete nahradit jedním chytrým přístrojem, který vám všechny benefity poskytne vpohodlí vašeho domova. Společnost FOREOje v tomto ohledu o krok napřed, a to díky deseti rokům zkušeností, jejichž výsledkem jsou klinicky ověřené přístroje pečující o pleť na profesionální úrovni.
Přestože některé společnosti se budoucího ekonomického vývoje obávají apřijímají šetřící opatření, kosmetické odvětví jde směle kupředu.Zatímco konvenční kosmetické značky se nyní snaží dohnat trendy vysokými investicemi do péče o pleť, společnost FOREO stojívčele jako první volba pro všechny, kdo chtějí mít krásnou a zdravou pleť tváří vtvář inflaci.
Zdroj: FOREO UFO™ 2