Právě dnes startuje hlasování, kterým zákazníci rozhodnou o nových lokalitách pro Lidl Les. Kampaň se poprvé uskutečnila v loňském roce, v tom letošním je připravena řada novinek i soutěže o víkendové pobyty. Stejné však zůstává to zásadní. I letos Lidl podpoří výsadbu 200 000 nových stromů a ambasadorem projektu nadále zůstává profesionální rybář a cestovatel Jakub Vágner.
Hlasování o to, kde přesně vyroste Lidl Les, startuje v pondělí 3. července a potrvá až do pondělí 31. července. Zákazníci v něm budou mít na výběr z 42 míst, v každém kraji napříč Českou republikou jsou na výběr hned 3. Lidl Les pak vyroste v rámci každého kraje v 1 lokalitě. Výsledkem bude vysazení zhruba 200 000 jehličnatých i listnatých stromů tak, aby vyrostl silný a zdravý les.
Do hlasování se může zapojit každý prostřednictvím mobilní aplikace Lidl Plus. Stačí nakoupit v Lidlu, při placení načíst svou aplikaci a až do 31. 7. hlasovat pro vybranou lokalitu. Hlasovat je přitom možné každý den. To ovšem není jediná novinka. „Letos jsme si pro aktivní zákazníky připravili také zajímavé odměny. Všechny odeslané hlasy budou totiž automaticky zařazeny do slosování například o pobyty v resortu Katlov pro celou rodinu, lov sumců s Jakubem Vágnerem či dárkové karty v hodnotě 3000 Kč,“ přibližuje mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.
Právě Jakub Vágner je ambasadorem i letošní kampaně Lidl Les. Známý milovník přírody se zapojí nejen do výsadby samotného Lidl Lesa, na jeho společnost a sdílení cenných zkušeností se mohou těšit i vylosovaní hlasující, se kterými se vypraví na lov sumců. „Rád jsem se znovu stal patronem projektu Lidl Les. Lidl totiž chápe, že příroda si bez nás poradí, ale my bez ní ne, a proto se o ni musíme dobře starat. Tato aktivita vedoucí k obnově přírody mi dává velký smysl a těším se na nové kusy lesa, které na podzim zasadíme. A jsem zvědav, které lokality v hlasování zákazníci Lidlu vyberou,“ popisuje Jakub Vágner.
Lokality pro výsadbu i v tomto roce společně s Lidlem vytipovala společnost Lesy ČR. Každé z míst má za sebou vlastní historii, kvůli které z nich původní lesy zmizely. Tyto informace se zájemci dozví také na stránkách www.lidl-les.cz. „Ne všechny vytipované lokality mají stejný příběh. Někde část lesa zmizela kvůli kůrovci, jinde například v důsledku větrné bouře. Cíl je ovšem všude stejný. Vysadit odolný a druhově pestrý les. Těší nás, že jsou i firmy, jako například právě Lidl, které nám s tím chtějí pomoci. Zapojit se ale může každý. Třeba i na celorepublikovém Dnu za obnovu lesa, který letos plánujeme na 23. září,“ zve vedoucí Odboru marketingu a komunikace Lesů ČR Přemysl Šrámek.
Samotné zalesňování bude opět propojené s firemním dobrovolnictvím, na zalesnění se budou podílet přímo zaměstnanci Lidlu, kteří první stromy vysadí ve vybrané lokalitě v průběhu září.