Zatímco někteří během pandemie kvůli nedostatku pohybu a sportovního vyžití tloustnou, jiní nenechali nic náhodě a začali se více věnovat kvalitnímu stravování. Alespoň to ukazují prodejní data největšího zážitkového portálu Slevomat. Prodeje samotné kategorie zdravá strava si jen během loňského roku polepšily o 71 %.
Spadají sem například ořechová másla, zdravější varianty oleje jako například kokosový, domácí marmelády, přepuštěná másla ghí a podobně. Průměrná výše nákupu se v této kategorii zvýšila ze 490 na 610 korun. Ještě výraznější prodeje jsou patrné v kategorii oříšků, sušeného ovoce a semínek. Ta si během loňska polepšila o 82 %.
“Před lety byly velkým trendem takzvané superpotraviny, kam patří například chia semínka a podobně, které se staly součástí aktivního života. Jelikož tyto možnosti dlouhodobě ustaly, přesunula se pozornost k zdravějším pochutinám, jakou jsou právě oříšky či domácí potraviny, ” přibližuje ředitel společnosti Ladislav Veselý s tím, že zmíněná kategorie superpotravin naopak během loňského roku propadla o 46 %.
Zajímavý je trend u prodeje jídla s sebou. Přestože většina národa strávila velkou část z uplynulých 12 měsíců doma, vzrostla i poptávka o jídlo z restaurací. Ve srovnání s rokem 2019 byly prodeje o 220 %. “Tady se kombinuje několik faktorů. Část lidí byla solidární ke skomírajícímu gastro segmentu. V průběhu času se pak přidávali i ti, co už nechtěli doma neustále jen vařit, ” komentuje Veselý.
Slevomat rovněž zaznamenal vzrůstající poptávku po takzvané krabičkové dietě. Ta funguje tak, že zákazník dostane podle zakoupeného programu připravená jídla na celý den. Nemusí tudíž nic připravovat ani vařit. “Mnoho lidí během uplynulého roku bez dostatku pohybu začala přibírat. Je patrné, že od Nového roku s vlnou předsevzetí roste počet lidí, kteří stravování řeší, nebo se přímo pouští do nejrůznějších diet, ” uzavírá Veselý.