Říjen je měsícem Pink October, což je globální kampaň věnovaná povědomí o rakovině prsu. Tato kampaň má za cíl zvýšit informovanost o rakovině prsu, podpořit prevenci a včasnou diagnostiku a sbírat prostředky na výzkum a léčbu této nemoci.
Rakovina prsu je nejčastěji diagnostikovaným nádorovým onemocněním u žen. V České republice rakovinou prsu onemocní více než 7 tisíc žen ročně a incidence případů má stoupající tendenci.1 Úmrtnost na rakovinu prsu se výrazně snížila díky kombinaci několika faktorů. Těmi jsou široce dostupný screening, významný pokrok ve vývoji moderní léčby, dobrá organizace onkologické péče v ČR a snaha zlepšovat kvalitu života žen s tímto závažným onemocněním.
Společnost Gilead Sciences, přední biofarmaceutická společnost, která se již více než tři desetiletí věnuje rozvoji průlomových objevů v medicíně a je pevně odhodlána vytvářet zdravější svět pro všechny, s hrdostí vstupuje do českého prostředí prostřednictvím své kampaně v oblasti onkologie „Okamžiky štěstí“.
Život je krásná tapisérie, utkaná z okamžiků radosti, společných zážitků a drahých vzpomínek s blízkými. Od hřejivých večerů s přáteli po něžné výměny slov „miluji tě“, od rodinných svátků po oslavy narozenin, tyto okamžiky určují podstatu našeho života. Přesto máme ve víru každodenní rutiny často tendenci podceňovat hodnotu těchto společných okamžiků a štěstí, které přinášejí.
Společnost Gilead Sciences oslovila ženy v Praze, aby sdělily, jak často se tyto vzácné okamžiky v jejich životě vyskytují. Výsledky poukázaly na důležitost těchto „okamžiků radosti“ a to nejen kvůli nám samotným, ale i kvůli radosti, kterou můžeme sdílet s těmi, kteří jsou nám blízcí. Podobně jako fotografie Polaroid zachycující okamžik významného okamžiku, jsme v Gileadu přesvědčeni, že náš život se skládá z těchto okamžiků a jejich význam nelze přehlížet. Všichni chápeme emoce a pocity, které jsou obsaženy v jediné fotografii.
Společnost Gilead Sciences prostřednictvím své kampaně vyzývá všechny, aby se nad těmito okamžiky zamysleli a zvážili své zdraví na všechny aspekty života. Snažíme se kampaní oslovit ženy k pravidelnému samovyšetřování prsu a účasti na preventivních prohlídkách, abychom měli možnost vychutnat si více takových životně důležitých okamžiků.2
Setkání s novináři se zúčastnila i paní profesorka prof. MUDr. Petra Tesařová, CSc., lékařka, která se věnuje pacientkám s rakovinou prsu, mezi které patří i pacientky mladé a ty, které onemocněly rakovinou prsu během těhotenství. Dále na setkání zúčastnila paní doktorka MUDr. Miroslava Skovajsová, Ph.D., zakladatelka screeningu rakoviny prsu a sítě mammacenter po ČR.