Deset žen, deset různých životních osudů a deset (snad) šťastných konců. To by měl být výsledek letošního společného CSR projektu společnosti Sodexo Benefity/Pluxee, největšího poskytovatele zaměstnaneckých benefitů v České republice, Sodexo Stop Hunger a neziskové organizace Czechitas a jejího nadačního fondu.
„Tento projekt na podporu znevýhodněných žen jsme spustili na začátku letošního roku ve spolupráci s naší neziskovou organizací Sodexo Stop Hunger. Naším cílem je poskytnout ženám IT kvalifikaci, která jim pomůže získat takovou práci, aby neměly problém uživit sebe a své rodiny. V rámci stipendia letos podporujeme deset žen, které splnily kritéria Nadačního fondu Czechitas. Celkem za jejich vzdělávání v letošním roce uhradíme rovný milion korun,“ říká tisková mluvčí Sodexo Benefity/Pluxee Tereza Knířová a připomíná, že podle dat z Eurostatu jsou u nás ženy v IT profesích zastoupeny jen zhruba z 10 až 12 procent. Což je o polovinu méně, než je unijní průměr, a dvaapůlkrát méně než třeba v Bulharsku nebo Rumunsku.
„U nás stále přetrvává mýtus, že k práci v informačních technologiích jsou předurčeni muži, to ale vůbec není pravda. Neexistuje důvod, proč by ženy v této oblasti nemohly být stejně úspěšné jako muži. Vždyť první programátorky byly právě ženy,“ říká Kateřina Králíková, ředitelka Nadačního fondu Czechitas.
V České republice aktuálně v oboru IT chybí přes třicet tisíc odborníků. Jedná se přitom o nadstandardně ohodnocený obor, kde lze většinu pracovních pozic vykonávat na dálku z domova. „Ženy častěji pečují o své blízké, a tak jim práce v IT umožňuje nejen finanční stabilitu, ale i časovou flexibilitu. Během rekvalifikačních kurzů od Czechitas získávají vědomosti a zkušenosti, které mohou ihned uplatnit na pracovním trhu. V podstatě by se dalo říct, že ženám nedáváme ryby, ale učíme je rybařit,“ říká Knířová s tím, že účastnice tříměsíčního kurzu Digitální akademie od Czechitas získají znalosti z oblasti datové analýzy, testování nebo webového vývoje, které hned aplikují na vlastním projektu. V říjnu navíc spustili první běh zaměřený na kyberbezpečnost. V rámci akademie dostanou i kariérní poradenství, trénink soft-skills, propojení na partnerské firmy a šanci nahlédnout do jejich práce a firemní kultury. „Sodexo Benefity/Pluxee ženám kromě tříměsíčního IT kurzu poskytuje i stravenkové karty, mentoring a další pomoc,“ doplňuje Tereza Knířová a přidává příběhy prvních žen, které digitální akademii absolvovaly díky Sodexo Benefity/Pluxee.
O společnosti Sodexo Benefity
Sodexo Benefity je největším poskytovatelem zaměstnaneckých benefitů na českém trhu. Od roku 1992 v České republice nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Benefity Sodexo využívá 700 000 zaměstnanců a v největší benefitní síti je zapojeno více než 70 000 partnerů, u kterých je možné benefity uplatnit.
O nové značce Pluxee
Od ledna 2024 se Sodexo Benefity v České republice přejmenuje na Pluxee. Sodexo Benefity, přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, dostává nové jméno Pluxee proto, aby lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění a aby podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvoření větší hodnoty pro všechny cílové skupiny. Přijetím nové identity se chce Sodexo Benefity výrazněji odlišit od konkurence na mimořádně dynamickém trhu.
Pluxee umožní svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabídne inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.
Více informací zde: https://blog.sodexo.cz/sodexo-benefity-se-stane-pluxee
Foto: Czechitas