Moderní kancelářské budovy nabízejí většinou velmi flexibilní prostory, a to klidně již od 100 m2 až třeba do 1 000 m2. Dispoziční řešení je většinou možné upravovat dle dohody s nájemcem. Většina těchto prostor totiž již při návrhu projektu myslí na co největší variabilnost, a tak je pak jednoduché příčky postavit či zrušit, a podle toho přizpůsobit prostor pro týmy všech velikostí. Někteří pronajímatelé nabízejí i zajištění nábytku, a to buď standardního, nebo i na míru. Samozřejmostí je vysokorychlostní připojení k internetu, včetně kvalitní WiFi sítě.
Kancelářské budovy mají také dostatek skladových prostor, hlídané parkoviště, garážová stání, ale také třeba fitness v ceně pronájmu. Běžnou součástí vybavenosti těchto prostor jsou restaurace, kavárny, prodejny občerstvení, bankomaty či jiné služby tak, že zaměstnanec nepotřebuje v podstatě opustit budovu. Přitom přístup 24/7 je dnes v těchto budovách naprosto běžným standardem.
Resimercial kanceláře
Alternativou klasických kancelářských budov je dlouhodobě tzv. resimercial design. Ten kombinuje rezidenční a komerční funkce, aby se zaměstnanci i obchodní partneři v pracovním prostoru cítili jako doma. Takové prostory často využívají menší a středně velké společnosti, které se často opírají o neformální a kreativní pojetí.
Resimercial kanceláře jsou útulné a pohodlné bez obětování profesionality. Často to znamená využít výhod prvků inspirovaných bydlením, které nahrazují konvenčnější nebo standardizované komerční vybavení. Od využití prostor v běžné zástavbě, přes vybavení nábytkem z přírodních materiálů a měkkých tkanin, až po odpočinkové a zábavní zóny.
Coworkingové kanceláře
Další možností kancelářských prostor jsou coworkingové kanceláře, které jsou vhodné jak pro lidi pracující na volné noze, jako varianta k homeoffice, ale i pro menší kreativní týmy větších společností.
Není již výjimkou, že i nadnárodní společnosti využívají coworku jako doplňku ke klasickým kancelářím v kancelářské budově například pro projektové formáty nebo ad hoc porady. Mohou tak využívat jak kancelář, tak i meetingroomy vybavené špičkovou technikou pro porady a videokonference. Nemusí se starat o úklid, bezpečnost ani recepci. Zkrátka je to plně vybavený servis kanceláře na klíč, který si člověk objedná podle aktuální potřeby a nabídky.
„Pro pracovníky, kteří využívají coworkingové prostory je skvělou příležitostí využívání profesionálního vybavení konferenčních místností včetně vidokonferenčních systémů. Ty pak nabízejí maximální zabezpečení, archivaci jednání, snadné vyhledávání a podobně,“ říká Michal Černý zástupce společnosti Lifesize pro ČR.
Péče o digitální bezpečnost je třeba všude