Značka Hyundai zaznamenala úspěšný rok 2023 a zůstává dvojkou českého trhu s osobními automobily. V uplynulém roce dle údajů SDA registrovala 20 068 osobních vozů a zaznamenala tržní podíl 9,06 %. Oproti roku 2022 to znamená zhruba osmiprocentní meziroční nárůst.
V nabídce jihokorejské značky jako tradičně dominovaly české modely z výrobního závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích – i30 s 7 728 registracemi a Tucson s 6 495 registracemi. V konkurenci modelů ostatních značek obsadily i30 a Tucson sedmou, respektive osmou příčku. Zejména populární SUV však potvrdilo neustále rostoucí trend svých prodejů na českém území.
Dva dlouhodobě nejpopulárnější modely v registracích následují Bayon (1 349), Kona (1 337) a i20 (1 177).
„Rok 2023 se zařadí mezi historicky nejúspěšnější roky značky Hyundai na českém trhu, protože jsme i přes překážky, jimž čelí celý automobilový trh, dosáhli skvělého výsledku. Dlouhodobé důvěry a loajality našich zákazníků si nesmírně vážíme,“ uvedl generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz.
Většina vozů značky Hyundai, registrovaná na českém trhu v uplynulém roce, je poháněná čistě spalovacím motorem. Hybridy a plug-in hybridy se na celkových registracích podílejí pěti procenty, čistě elektrické modely jsou zastoupeny 2,5 %.
Jako tradičně značka Hyundai sbírala úspěchy v privátním segmentu – zde se modely i30 a Tucson podruhé v řadě staly vůbec nejprodávanějšími vozy s 3 279, resp. 3 139 registracemi. V celkovém pořadí automobilek značka Hyundai obsadila druhou příčku s 9 182 registracemi a tržním podílem 17 %.
V celkovém počtu registrací je privátní segment zastoupen 45,8 %, zatímco podíl firemních zákazníků se zvýšil na 54,2 %.
Značka Hyundai v roce 2023 dále pracovala na rozšiřování a zkvalitňování svých služeb zákazníkům a její prodejní a servisní síť byla rozšířena na 60 poboček po celé zemi. Nově byla otevřena dealerství v Praze, Ostravě, Brně, Plzni a Benešově.