Dokonale sladěné taneční kroky, zářivý úsměv a oslnivý vzhled. Girl i boy bandy z Jižní Koreje si podmanily svět chytlavým rytmem. K-Pop není jen hudba, ale celá subkultura s nezaměnitelným módním stylem a miliony fanoušků. Nyní získala i vlastní chuť, stejně svěží, jako je K-Pop sám. Coca-Cola přišla s limitovanou edicí nápojů Coca-Cola K-Wave Zero Sugar, které oslavují oddanost fanoušků K-Popu jejich idolům.
Mezi nejslavnější K-Pop umělce patří boy band Stray Kids, holčičí kapela ITZY nebo sedm dívek vystupujících jako NMIXX. Jejich publikum tvoří komunity napříč světem.
„K-Pop umí být bláznivý, někdy bolavý, ale přináší i naději a pozitivní myšlenky. Každý si v něm dokáže najít, co zrovna potřebuje, a to lidem imponuje. Hudba je diverzní a nápaditá. Proto nikdy nemůže člověka omrzet. Určitě je to i neuvěřitelně silná komunita, která si nebere servítky, ale ve které je zároveň každý vítán. Osobně jsem v K-Popových písních našla spoustu podpory a pochopení, když jsem někdy měla pocit, že mi nikdo nerozumí. K-Pop umí obejmout a říct: ‚Hele, je to v pohodě, dneska to zvládneš a zítra nebo pozítří bude zase dobře.‘ Je moc hezké vědět, že je tady muzika, která dokáže člověku tolik otevřít srdce a udělat z něj lepší verzi sebe sama,“ říká reportérka fanouškovského webu K-Town, která píše jako Alex.
Perfektní hudba, perfektní vzhled
Za úspěchem zmíněných kapel se skrývá těžká dřina, měsíce tréningu a lekce zpěvu i tance na takzvané Akademii, kam se mladí zpěváci hlásí. Právě dokonalost a přesné choreografie mnoho fanoušků po celém světě fascinují. K-Pop hvězdy jsou své komunitě zcela oddané a běžně schválně zůstávají single, aby se fanoušci nemuseli dělit o pozornost svého idolu s jeho partnerem či partnerkou.
„K-Pop je jedinečný tím, že kombinuje prvky různých žánrů, jako je elektro, rap nebo latino. Kapely usilují o maximální perfekcionismus, a to nejen po stránce pěvecké, ale i vizuální. K-Pop dokáže zaujmout propojením s publikem, každá skupina má totiž název pro svoje fanoušky, vlastní lightsticky a různý merch v daleko větším objemu než v jiných hudebních žánrech,“ popisuje Martina, pořadatelka K-Pop akcí a kurzů z agentury CKP Praha.
Podle lektorky korejštiny Zuzany Štěpánové odlišuje K-Pop od západních kapel především kombinace tance a zpěvu. Samotná choreografie je totiž často vázaná na text, a tak se téměř v každé písni objevuje prvek, který umí zatančit i začátečník. Texty jsou primárně v korejštině, ale díky často se opakujícím refrénům a výskytu anglických slov dokážou část písní zazpívat fanoušci z celého světa. K-Pop umělci navíc mnohdy udávají trendy módními kousky, ve kterých vystupují.
Online zážitky
S K-Popem se pojí také relativně nový trend online koncertů, které publikum sleduje na streamech, nebo dokonce ve virtuální realitě. „Asi nejdůležitějším faktorem popularity tohoto žánru je komunikace s fanoušky, a to především prostřednictvím sociálních sítí. Živé přenosy, rozhovory či účast v televizních show vytváří pocit blízkosti a silný pocit loajality k dané skupině,“ vysvětluje Zuzana Štěpánová.
Jeden z největších online koncertů letošního roku nazvaný K-Wave sponzoruje právě Coca-Cola. Koná se v Soulu během června. „Vystoupí tam Stray Kids, ITZY, NMIXX a další velká jména, která se spojila s naší limitovanou edicí nápojů Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. Pouhým otevřením plechovky nápoje zažijí fanoušci vzrušení, jaké pocítili, když si poprvé zamilovali K-Pop,“ popisuje Mária Drotárová, Senior Brand Manager společnosti Coca-Cola.
Pro více informací o Coca-Cola Creations navštivte www.coca-cola.com