Tvůrci série Iveta a dokumentární triptychu Málo mě znáš, které oba mapují život Ivety Bartošové novým pohledem, připravili ve spojení s neziskovou organizací Nevypusť duši a TV Nova spotovou kampaň Hejt není názor. Cílem je ukázat, že předmětem veřejného zájmu je dnes potenciálně každý. A že když už někdo je veřejně známý, neznamená to automaticky, že je připraven snášet nenávistné urážky, nebo, že se jej osobně nedotýkají. Za spotem stojí kreativní producent TV Nova Matěj Podzimek a producentka Barletta Productions Maja Hamplová.
„Po třech letech práce na sérii Iveta a dokumentu Málo mě znáš jsme za tím vším chtěli udělat místo tečky vykřičník,“ říká autor spotu a kreativní producent Matěj Podzimek a dodává: „Je jasné, že Ivetě Bartošové už pomoct nemůžeme. Ale můžeme a chceme upozornit alespoň na to, že podobné útoky, kterým kdysi čelila, musí dnes snášet jiní. Inspirovali jsme se proto zahraničním formátem a oslovili ty, o kterých jsme věděli, že se jim něco podobného děje, že jim to vadí a že jsou ochotni o tom mluvit. Byl bych moc rád, kdybychom si všichni uvědomili, že hejt není názor. A že když na někoho plivnu, tak to nevypovídá nic o něm, ale jen a jen o mně.“
Ve spotu jsou s nenávistnými a urážlivými hejty na svou osobu konfrontováni představitel Zdeňka Macury ze série Iveta – herec a zpěvák Richard Krajčo, představitel sériového vraha Hojera ze seriálu Metoda Markovič: Hojer Petr Uhlík, herečka a zpěvačka Lucie Vondráčková, herecký debutant Karel Šimek, který v poslední části Ivety ztvárnil Artura Štaidla, herečka Veronika Čermák Macková, zpěvák Radek Banga se ženou Veronikou Banga Konopníkovou, publicista a novinář Filip Titlbach a herec a zpěvák Tom Sean Pšenička.
„Chceme dát slovo obětem veřejného zájmu tím, že je necháme, bez dalšího komentáře, veřejně předčítat nahlas to, co oni sami musí číst potichu a o samotě,“ říká k tomu producentka Barletta Productions a autorka spotu Maja Hamplová. „Chceme konfrontovat křiklouny a anonymní hejtry s tím, že adresátem jejich frustrace je živý člověk. Dost možná s podobnými starostmi a závazky, jaké mají oni sami. Věříme, že je důležité dotyčným agresorům ukázat, že s tímto přístupem mohou totožné situaci v dohledné době čelit oni sami nebo jejich děti,“ dodává Hamplová.
Do natáčení spotu se zapojila i nezisková organizace Nevypusť duši, která se zabývá prevencí v péči o psychiku a dlouhodobě usiluje o to, aby se konverzace o duševním zdraví stala součástí běžného života moderní společnosti, ve které se nikdo nestydí říct si o pomoc. Její ředitelka Bára Pšenicová k tomu říká: „Negativní a útočné komentáře na sociálních sítích můžou výrazně ovlivnit naši duševní pohodu. Mnohdy s nimi nemůžeme nic udělat, nijak se jim bránit, ochránit se před nimi. Slova mohou léčit i ubližovat. Neberme si to osobně a řekněme si o pomoc, když na to nechceme být sami.“