V roce 2024 přilákal Jihočeský kraj influencery z Česka i zahraničí, kteří zde strávili celkem 83 dní a vytvořili obsah s dosahem přesahujícím 6,4 milionu sledujících na různých platformách (Instagram, TikTok, YouTube, Facebook). Cílili na rozmanité skupiny – rodiny s dětmi, sportovce, milovníky romantiky i udržitelnosti, pejskaře nebo osoby se zdravotním postižením.
V loňském roce se do jižních Čech vydalo celkem 30 tvůrců obsahu. Byli mezi nimi čeští tvůrci, jako je raperka Sharlota, fotograf Adam Kubíček, či cyklista Majk na cestách, zahraniční zastoupení zajistila například populární cestovatelská dvojice z Německa Jonathan Zimmer a Viviane Reinhardt, belgická dvojice Snoezelsontheroad nebo oblíbená slovenská lifestylová blogerka Denisa Vyšňovská, která v rámci spolupráce do jižních Čech zavítala již poněkolikáté.
Gastronomické dobrodružství jsme v adventním čase podnikli společně s Janem Solfronkem, který je známý jako první český Bachelor a adventní čas u nás strávila i známá cestovatelská rodina Úžasná místa, která kromě adventních trhů navštívila i místa vhodná pro děti. „Každého tvůrce vybíráme podle cílové skupiny, kterou má oslovit. Program jim přizpůsobujeme na míru a podle aktuální situace, aby výsledný obsah byl autentický a přitažlivý. Všechny programy vznikají v kooperaci s devíti turistickými oblastmi jižních Čech. Klíčovou roli zde hraje destinační management, který díky znalosti území dokáže tvůrcům připravit jedinečné zážitky a operativně reagovat na aktuální situaci,“ vysvětluje Tereza Procházková z JCCR.
Jednou z hlavních kampaní byl projekt 6×5 z jižních Čech, který již několikátým rokem přivádí influencery do regionu na měsíční objevování jeho krás. Tento rok byl zaměřen na specifické cílové skupiny turistů – herec Lukáš Langmajer strávil týden v obytném voze s dětmi a partou kamarádů, Eliška Coufalová cílila na motorkáře a Martin Zach s rodinou ověřovali přístupnost pro vozíčkáře. Cestovatelské duo Markéta a Magdaléna, známé jako Czech Vibes, se vydaly za méně známými a fotograficky zajímavými místy, zlatý retrívr Ollie vzal na výlet své páníčky Kačku a Patrika a společně objevovali místa vhodná pro dovolenou se čtyřnohým parťákem a herečka Barbora Mottlová s manželem Davidem Plevou se zaměřili na romantická zákoutí regionu ideální pro pobyt ve dvou. Na souhrnné video z projektu se můžete podívat zde: bit.ly/YT_6x5_z_jižních_Čech.
Spolupráce vznikají nejen s influencery s celorepublikovým či mezinárodním dosahem, ale i s místními jihočeskými tvůrci (např. Budějčanda či Los Michalos), kteří autenticky přibližují svým sledujícím krásy regionu. „Tato forma propagace přímo od tvůrců je pro nás neocenitelná. Jejich pohled na region a autentičnost obsahu přímo osloví jejich komunitu, což klasická reklama nenahradí,“ dodává Tereza Procházková. Do svých kampaní zahrnuje Jihočeská centrála cestovního ruchu i místní projekty zaměřené na udržitelnost, jako jsou třeba sdílená auta GoDrive.
Jihočeská centrála cestovního ruchu hodlá i nadále pokračovat v této efektivní formě marketingové komunikace. Plánuje další inovativní projekty, které rozšíří povědomí o regionu, podpoří místní komunity a přilákají nové návštěvníky.