S cílem zaujmout zahraniční návštěvníky realizovala Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR)marketingovou kampaň na Slovensku a v Polsku. Videospoty lákaly do regionu turisty ze sousedních zemí, odkud tradičně přijíždí nejvíce hostů. Stejně jako vloni cílila SCCR i na české turisty, a to podzimní kampaní Utečte z města.
Digitální reklamu středních Čech mohli zaznamenat cestující po celém prostoru letiště Frederika Chopina ve Varšavě. Spoty regionu na 8 plochách viděl v červnu více než1 milion lidí. Slovenská část kampaně zahrnovala digitální reklamu na nově zrekonstruovaném bratislavském autobusovém nádraží Nivy. Od dubna do června se na terminálu objevilo 12 obrazovek se spoty středních Čech a velká LED tabule v hlavním vestibulu. V prostorách úschovny zavazadel byly umístěny také polepy s reklamou regionu. Bratislavskou kampaň mohlo zaznamenat více než 12 milionů cestujících.
„Turisté z těchto zemí patří mezi nejčastější návštěvníky kraje a cílíme na ně dlouhodobě. Vloni přijelo do středních Čech téměř 53 tisíc hostů ze Slovenska a Polska. Kromě kampaní se pravidelně účastníme i veletrhů cestovního ruchu v obou zemích,“ řekl Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.
Kampaň ukázala v průběhu jara a léta nejenom památky, přírodní zajímavosti, ale i zážitky v regionu. „Základní koncept kampaně, stejně jako v loňském roce, vycházel z hlavní přednosti středních Čech pro zahraniční turisty – jejich bezprostřední blízkosti Praze. Pro návštěvníky představuje region atraktivní cíl díky snadné dostupnosti z hlavního města, ale také díky možnosti zažít dobrodružství nebo objevovat divokou přírodu, která tvoří zajímavý kontrast k ruchu metropole,“upřesnila Veronika Štičková, vedoucí marketingového oddělení SCCR. Kampaň doplnila i návštěva novinářů z obou zemí, kterých zavítalo do středních Čech v rámci press tripů celkem 17.
Utečte z města
Na podzim letošního roku byla vidět v ulicích a nádražích českých měst nebo v metru kampaň zaměřená na tuzemské publikum. Pod názvem Utečte z města připravila SCCR billboardy a vizuály a bylo využito téměř tisíc reklamních nosičů v krajských a statutárních městech po celém Česku, včetně hlavního města. Reklama se objevila také v příměstských vlacích mezi Prahou a Středočeským krajem nebo ve vlacích SC Pendolino. V online prostoru měla kampaň podobu bannerových reklam a reklam na sociálních sítích. Letos vznikla i webová stránka www.utectezmesta.cz.
„Smyslem byloukázat kontrast mezi rušnou betonovou džunglí měst a uklidňující zelení v oblastech mimo městská centra. Střední Čechy představujeme v kampani jako destinaci, kde lidé najdou klid a krásnou přírodu. Využití komplexního mixu jednotlivých kanálů přispěl ke zvýšení povědomí o prezentovaných lokalitách a turistických cílech a pravděpodobně i k motivaci cílových skupin k návštěvě regionu,“ dodal Jakub Kulhánek.
Další kampaň, tentokrát pod názvem Střední Čechy rodinné, byla od léta k vidění v nejnavštěvovanějším místě středních Čech, kterým je aquapark Aquapalace Praha v Čestlicích. Videospot ve vstupní hale lákal zejména rodiny s dětmi na zážitky v regionu.Kromě oslovení českých návštěvníků zaznamenali reklamu i hosté hotelu, kteří pocházejí zejména z okolních států.
Od května do září podpořila SCCR také přehled kulturních akcí v regionu pod názvem Středočeské kulturní léto. Celkem 63 akcí navštívilo téměř 7 tisíc návštěvníků, kteří si užili divadlo pod širým nebem, koncerty nebo program letních kin. „V rámci kampaně byl připraven nový vizuální styl a jednotlivé akce byly podporovány jak online, tak tištěnou inzercí. Web stredoceskekulturnileto.cz přilákal letos mnohem širší publikum. Oproti předchozímu roku se návštěvnost webových stránek zdvojnásobila,“ dodala Veronika Štičková, vedoucí marketingu Středočeské centrály cestovního ruchu.