Chorvatské turistické sdružení (CNTB) ve spolupráci se svým zastoupením v České republice uspořádalo v jedinečném prostředí nejkrásnějšího pozdně renesančního paláce v Praze, v Martinickém paláci, velkou akci s názvem „Chorvatský den v Praze“. Jedná se o speciální akci na jednom z nejvýznamnějších trhů chorvatského cestovního ruchu, jejímž cílem je představit celkovou chorvatskou turistickou nabídku, rozšířit stávající spolupráci s nejvýznamnějšími českými partnery a definovat společné aktivity před nadcházející sezónou. Setkání se zúčastnila ministryně turismu a sportu Nikolina Brnjac, ředitel CNTB Kristjan Staničić a řada významných osobností českého cestovního ruchu a veřejného života, partneři, média.
Zájem o účast na akci předčil veškerá očekávání, tiskové konference se zúčastnilo cca 35 českých novinářů a zástupců nejpopulárnějších médií, přičemž obchodní a pracovní část programu přilákala cca 50 subjektů a partnerů z oblasti českého cestovního ruchu. Patří mezi ně cestovní kanceláře Fischer a České kormidlo, český dopravce RegioJet a mnoho dalších. Během konference vystoupila ministryně Brnjac, která ke shromážděným novinářům promluvila o dalším strategickém a udržitelném rozvoji chorvatského cestovního ruchu, zatímco ředitel Staničić přednesl prezentaci představující celkové výsledky cestovního ruchu Chorvatska s odkazem na výsledky dosažené na českém trhu, trendy a pozici, kterou chce Chorvatsko na českém trhu zaujmout.
„Chorvatsko patří tradičně mezi oblíbené turistické destinace českých turistů. Těší nás především fakt, že český trh stále více uznává Chorvatsko jako dovolenkovou destinaci mimo letní měsíce, o čemž svědčí i fakt, že od začátku letošního roku přibylo 98 procent příjezdů a o 25 procent více přenocování oproti stejnému období v roce 2019. Chorvatsko se kromě moře a krásné přírody stává destinací s přidanou hodnotou a nabízí turistům vyšší úroveň zážitků, což moderní čeští turisté stále častěji vyhledávají. Kromě nabídky, která je jim již dobře známa, neustále rozvíjíme segment luxusní turistiky. Vzhledem k rostoucí poptávce po tomto segmentu cestovního ruchu chceme na českém trhu v nadcházejícím období profilovat Chorvatsko mimo jiné jako turistickou destinaci moderního luxusu, která kromě běžných forem nabízí personalizaci, zhodnocení zážitků a emocí a osobní rozvoj prostřednictvím komunikace s místní kulturou a komunitou,“ uvedla ministryně turismu a sportu Nikolina Brnjac s tím, že v posledních letech byly do chorvatského cestovního ruchu investovány více než 4 miliardy eur a nyní jsou k dispozici další 2,2 miliardy kun z Národního Plánu obnovy a odolnosti.
„Česká republika patří mezi pět největších outgoingových trhů, ze kterých realizujeme největší turistický obrat, a Češi jsou našimi vítanými a věrnými hosty. Vnímání Chorvatska na českém trhu je strategicky důležitou otázkou, protože si chceme dlouhodobě udržet pozici jedné z nejoblíbenějších zahraničních destinací Čechů. Přestože je naše země v současnosti nejvíce vnímána jako letní rodinná destinace, což potvrzují údaje o 60 procentech českých turistů cestujících do Chorvatska na letní dovolenou s rodinou, do budoucna chceme zaujmout pozici destinace celoročně bohaté na různorodé nabídky, a to jak na pobřeží, tak ve vnitrozemí, ale také jako destinace, která přitahuje turisty různého věku, zejména mladé lidi,“ uvedl ředitel Staničić.
Po tiskové konferenci proběhla pracovní část programu za účasti zástupců Asociace chorvatských cestovních kanceláří a agentur (UHPA), Stories Hotels a letecké společnosti Croatia Airlines, která představila novou letecké linku Praha – Split, která bude operovat každou sobotu od začátku června do konce září.
„O tom, že Chorvatsko patří v České republice mezi oblíbené zahraniční destinace, svědčí také turistický obrat realizovaný v posledních letech. Loajalita českých turistů je výrazná zejména v posledních dvou letech pandemie. Češi totiž loni dosáhli více než pěti milionů přenocování, což představuje výborných 97 procent výsledku rekordního roku 2019. To potvrzuje, že jsme se na tomto trhu velmi rychle vzpamatovali, přičemž letos očekáváme vzhledem k vynikajícím předpokladům ještě lepší výsledky a růst cestovního ruchu, tedy úplné zotavení a návrat k předpandemickým trendům,“ uzavřel Dubravko Miholić, ředitel CNTB v České republice s tím, že Češi stále častěji vyhledávají ubytovací zařízení vyšší kategorie v hotelech a kempech a zájem roste i o chorvatské vnitrozemské destinace.
Dodejme, že včera večer se ve stejných prostorách impozantního Martinického paláce konala speciální večeře s chorvatskou delegací a zástupci chorvatské ambasády v čele s velvyslankyní Ljiljanou Pancirov, majiteli, řediteli a zástupci českých touroperátorů, agentur a organizací cestovního ruchu. Za Českou centrálu cestovního ruchu Czech Tourism byl přítomen ředitel Jan Herget, který oznámil intenzivnější spolupráci s Chorvatským turistickým sdružením v oblasti výměny znalostí, zkušeností a užitečných dat ze systému eVisitor.