Zákazníci v Česku mají od letošního března možnost dopřát si v obchodech a restauracích novinku: Svůj oblíbený Kinley Tonic Water si mohou vychutnat ve variantě bez cukru. Novinka Kinley Tonic Zero je k dispozici v 1,5litrové PET lahvi či ve skleněném obalu, během letošního roku přibude také verze v plechovce.
„Kinley Tonic Zero je dalším produktem, který potvrzuje naši snahu nabízet zákazníkům alternativy jejich oblíbených nápojů ve variantě bez cukru. Naším cílem je nabízet zákazníkům stále více nápojů s nízkým či nulovým obsahem cukru, a to vždy se skvělou chutí,“ uvedl Jakub Will Loos, ředitel marketingu ve společnosti Coca-Cola ČR/SR. Coca-Cola se tak stala jedním z vůbec prvních výrobců a dodavatelů nápojů, kteří na českém trhu tonik bez cukru nabízejí.
Novinka mezi toniky se podle Loose vyznačuje svěží a výbornou chutí, jež je velmi variabilní a hodí se do celé řady míchaných nápojů, či dokonce kávy. Pro jeho atraktivní chuť si však řada zákazníků tonik dopřává také samostatně. Chutná zejména těm, kdo preferují méně sladké a zároveň lehce nahořklé nápoje. V obchodech a restauracích zákazníci nový produkt rozeznají podle černého přebalu s červenými detaily, podobně jako tomu je v případě ikonické Coca-Cola Zero.
Kinley Tonic Zero přichází na trh v době, kdy obliba toniků značky Kinley rychle roste. Loni se jejich prodeje podle agentury Nielsen zvýšily o 220 %. Tonik se v historii původně používal pro lékařské účely. Následně se už jako nápoj upravoval po dlouhá léta, až vznikly špičkové perlivé nápoje Kinley Tonic z portfolia společnosti Coca‑Cola ČR/SR. Ty jsou již řadu let součástí řady míchaných alkoholických i nealkoholických nápojů.
Tonik je oblíbený po dlouhá staletí
Že se tonik těší velké oblibě, potvrzuje také jeho historie. První zmínky o toniku pocházejí již ze 17. století, kdy měla údajně jakási první verze toniku, tedy chinin rozpuštěný ve vodě, podle legendy vyléčit hraběnku z Chinchónu. „Je zajímavé, že nápoj zdánlivě připomínající dnešní tonik se po dlouhá léta používal k lékařským účelům. Tento nápoj prošel historicky velkým vývojem a my jsme rádi, že na československý trh můžeme uvést další stupeň toniku, a to ve variantě bez cukru,“ zmiňuje Jiří Kolář, zodpovědný za značku Kinley ve společnosti Coca-Cola ČR/SR.
Tonik si již v mládí oblíbil také populární moderátor Libor Bouček
„Tonik je můj oblíbený nápoj, který si po vzoru svého táty vychutnávám dlouhá léta. Rád si při společenských příležitostech pochutnám na míchaném drinku, který tonik obsahuje, ale chutná mi i samotný. Variantu bez cukru vítám s otevřenou náručí. Navíc jsem byl mile překvapený, že Zero varianta chutná téměř stejně jako klasický tonik,“ komentuje Libor Bouček.