La Hechicera, španělský výraz pro čarodějku, je prémiový, celosvětově oceňovaný rum vyráběný v Kolumbii pod pečlivým dohledem rodiny Riascos, která se věnuje výrobě rumu po více než tři generace. Odborníky často označovaný jako tekuté zlato, rum je vyráběn tradičním řemeslným způsobem a vypráví světu příběh o fascinující kolumbijské kultuře, historii i magické přírodě. V České republice je značka nově zastupována společností Jan Becher Pernod Ricard, která milovníkům rumu přináší směs 12 až 21letých rumů La Hechicera Reserva Familiar zrající v sudech po bourbonu. Exkluzivní zdobená láhev s obrázky místní fauny a flóry ukrývá jeden z nejexkluzivnějších rumů na trhu. La Hechicera byla vyhlášena v San Franciscu rumem roku 2013 a od té doby získala mnohá ocenění.
Rum La Hechicera, vznikající v destilerii Casa Santana Ron y Licores ve městě Barranquilla na karibském pobřeží Kolumbie, uvedla na trh v roce 2012 rodina Riascos, která se zabývá výrobou rumu přes tři generace. Miguel Riascos starší započal rodinnou cestu k rumu v 90. letech minulého století, když se vydal prozkoumávat nové obchodní příležitosti na Kubě, kde mu bylo umožněno spolupracovat s předními výrobci rumu na ostrově a investovat do destilerie v Barranquille. Zajímavé je, že Casa Santana Ron y Licores byla založena v roce 1993 jako nezávislý výrobce rumu. Na rozdíl od jiných kolumbijských výrobců lihovin, z nichž většina je kontrolována vládou, je Casa Santana nezávislá díky svému umístění ve svobodné zóně Barranquilla (tzv. Zona Franca).
Na proces zrání a míchání rumu La Hechicera dohlíží elitní japonsko-kubánský master blender Giraldo Mituoka Kagana, který do destilerie Casa Santana nastoupil v roce 2002. Pod jeho vedením se značka stala jedním z nejlepších rumů na světě. La Hechicera se staří systémem solerajedná se o blend 12 až 21letých rumů z kolumbijských a kubánských destilerií. Rum je stařený v malých várkách v jednou použitých sudech z bílého amerického dubu a vyráběný podle tradičních metod bývalých španělských kolonií. Metoda kontinuální destilace přispívá k tomu, že rum La Hechicera je velmi jemný a vybalancovaný, a umožňuje stárnout rumu několik desetiletí, aniž by se stal v sudu příliš agresivním nebo silným. Výsledná tekutina je stoprocentně bez přidaného cukru.
La Hechicera Reserva Familiar má tmavou mahagonovou barvu s červenými odlesky a vyznačuje se komplexními hlubokými dřevitými tóny. Opojnou vůni karamelu a pomerančové kůry následuje výrazná chuť s tóny tabáku, pražené kávy a koření, jako je chilli, černý pepř a skořice. Závěr na patře je příjemný a hladký. Aroma a chuť rumu nejlépe vyniknou v čisté podobě při pokojové teplotě, La Hechicera je však skvělým rumem také pro klasické rumové koktejly.
Zdobená láhev umístěná v boxu ve stejném designu oslavuje bohatou kolumbijskou faunou a flórou nacházející se v okolí destilerie. Nepřehlédnutelným prvkem je velká zářivě modrá pečeť nesoucí nápis Ron Colombiano a symboly rovněž evokující svět přírody.
Začátkem roku získala společnost Pernod Ricard, světový výrobce a distributor prémiových alkoholických nápojů, většinový podíl značky La Hechicera. „Pernod Ricard kontinuálně globálně investuje do akvizic vysoce kvalitních značek třtinových rumů, neboť v této kategorii společnost vidí ohromný potenciál do budoucna. La Hechicera tak není ani první ani poslední značkou, neboť například v České republice je tento tzv. cane rum velmi oblíbenou a trendující kategorií,“ říká Petr Polák, marketingový ředitel českého distributora Jan Becher Pernod Ricard, který je součástí globální skupiny, a dodává: „Mám radost, že Pernod Ricard zde v České republice a na Slovensku jsou prvními trhy po domovské Kolumbii, které značku La Hechicera přebírají do vlastní distribuce. Je to jeden z nejjemnějších rumů na trhu a určitě s ním máme velké plány.“ Zakladatel a generální ředitel značky La Hechicera Miguel Riascos k akvizici říká: „Po předchozí úspěšné spolupráci se Pernod Ricard ukázal být pro značku La Hechicera vhodným partnerem. Vášeň společnosti pro terroir a její rozsáhlá distribuční síť zajistí, že naše značka zůstane věrná svým kolumbijským kořenům i vizi svých tvůrců a zároveň osloví nové spotřebitele.“