Pít, či nepít. To je, oč tu běží. Tahle volba by ale neměla být hamletovsky složitá. Každý dospělý člověk má právo se svobodně rozhodnout, zda se chce s přáteli pobavit při sklence něčeho ostřejšího, nebo si dát nealko. Birell v nové kampani říká „dost“ společenskému tlaku a ukazuje, že zábavu si lze užívat bez ohledu na to, co pijeme.
„Pivo, víno, nebo něco ostřejšího?“ I tak se kámoši zdraví hned ve dveřích. Člověk pak skoro nemá na výběr. A když už dá přednost vodě, limonádě nebo třeba Birellu, následuje salva otázek či nepříjemných komentářů: „Teda s tebou bude nuda! Co ti je? Seš nemocnej? Ty řídíš? Nedělej fóry a pij!“
Birell nelenil a vyrazil do terénu zkoumat, jaké reakce zažívají lidé, kteří v hospodě zvolí nealko pití. Výzkum ukázal, že se společenským tlakem k pití alkoholu se alespoň jednou setkala bezmála polovina respondentů, třetina dotazovaných tuto situaci zažila dokonce několikrát. Aby se lidé tomuto tlaku ubránili, vymýšlí si před přáteli společensky přijatelné lži, nebo snaží se rýpavé poznámky ignorovat. Někteří se tomu raději vyhnou tím, že do společnosti vůbec nevyrazí. Podle výzkumu řekla nějakou nevinnou, ale kreativní lež svým přátelům třetina dospělých, když se rozhodli na párty či v hospodě nepít.
Mýtus o tom, že bez alkoholu nebude taková zábava, se pomalu ale jistě daří překonávat. Více jak třetina těch, kteří se rozhodnou nepít alkohol, však stále slýchá poznámky o tom, že s nimi nebude legrace. „Lidé si chtějí při setkání s přáteli, ať už na nějaké oslavě nebo víkendové grilovačce, hlavně odpočinout, popovídat si a pobavit se. Prostě si užít společný čas a neřešit, kdo pije alko a kdo nealko. Ťuknout si spolu můžeme stejně dobře pivem i Birellem. A právě to chceme za naši značku lidem v Čechách a na Slovensku komunikovat,“ říká Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manager značky Birell CZ&SK.
Všichni jsme na jedné lodi
Že bez alkoholu bude nuda? Ale kdeže! Birell se nebojí výzev ani předsudků a chce, aby se všichni dospělí lidé cítili skvěle a užívali si společnost přátel nezávisle na tom, zda pijí alkohol, anebo ne. Koncept „Všichni na jedné lodi”, který vyvinula agentura VCCP, má jediný cíl plavby – zahodit předsudky a stereotypy spojené s pitím nealkoholických nápojů. „Postoje společnosti k alkoholu se pozvolna mění. Naším cílem je udělat z Birellu symbol tolerance a podporovat v lidech otevřenou mysl. Pokud se někdo rozhodne dát si alko, je to ok, stejně jako je ok dát si nealko. Je to jen na nás a nemusíme přitom řešit, co na to ostatní,“ vysvětluje Henri de la Barre, Planning Director agentury VCCP, se kterou Birell spolupracuje od roku 2020.
Díky tomuto konceptu chce Birell podpořit kulturu, kde se dospělí lidé budou moci společně bavit – ať už pijí alko, nebo nealko. Pomáhají tomu i rozmanité produktové řady, ze kterých si vybere každý, ať už preferuje nealko pivo klasické, ochucené nebo se sníženým obsahem cukru.
Pojďme se rozhodovat hlavně podle sebe a nenechávejme se ovlivňovat. Zvedněme orosený půllitr a přiťukněme si všichni společně, bez ohledu na to, co v něm je. Všichni jsme totiž na jedné lodi.