Jedenatřicátý ročník prestižních cen České hudební akademie se bude konat 27. dubna. Ceremoniál se uskuteční ve Veletržním paláci Národní galerie Praha, kde se odehrály jedny z nejvydařenějších ročníků.
Slavnostní předávání Cen Anděl Coca‑Cola 2021, které vyhlašuje Česká národní skupina Mezinárodní federace hudebního průmyslu (ČNS IFPI), odvysílá již tradičně v hlavním vysílacím čase ČT1, hlavním mediálním partnerem je Evropa 2.
V rámci galavečera se představí česká hudební špička napříč žánry. Po dvou pandemických ročnících pořadatelé plánují návrat ke klasickému ceremoniálu v přímém přenosu. „Důležitým rozměrem hudebních cen je i setkávání. Věříme, že na konci dubna nám už okolnosti za dodržení pravidel dovolí uspořádat Anděly tak, jak na ně zástupci hudební branže i diváci u televizních obrazovek byli zvyklí,“ říká Lucka Hájková z pořádající agentury LUFF PRODUCTION. „Večer chystáme jako velkou oslavu hudby, během níž divákům připomeneme, jaké zásadní momenty se v české hudbě v roce 2021 odehrály, a to doslova. Oceníme výjimečné počiny napříč žánry a diváci se mohou těšit na vystoupení v netradičních hudebních i vizuálních pojetích,“ dodává Hájková.
Ceny Anděl Coca‑Cola 2021 se budou již tradičně udělovat v základních i žánrových kategoriích. Novinkou letošního ročníku je tříkolové hlasování. „To jsme se rozhodli zavést kvůli stále vzrůstajícímu množství vznikajících nahrávek. Předvýběr vzešlý z prvního kola má zajistit lepší orientaci pro akademiky a také upozornit na více umělců,“ vysvětluje předseda rady České hudební akademie Honza Vedral. Právě v těchto dnech se rozbíhá druhé kolo hlasování, v němž akademici ze shortlistu sedmi jmen vyberou v každé kategorii klasickou trojici nominovaných. „Shortlisty samozřejmě zveřejníme i na stránkách Cen Anděl,“ dodává Vedral. Spolu s ním a Luckou Hájkovou v radě ČHA usedli hudební publicista Josef Vlček a ředitelka ČNS IFPI Petra Žikovská. Prvního kola hlasování se zúčastnilo přes 370 hlasujících z branže. „S radostí sledujeme vzrůstající zájem akademiků o hlasování a bereme ho jako pozitivní signál svědčící o zájmu o tradiční hudební ceny a současné dění na hudební scéně,“ dodávají pořadatelé.
Pro Anděly zůstává jako vždy důležitá férovost a průhlednost. „Na hlasování dohlíží notář,“ potvrzuje Petra Žikovská, ředitelka ČNS IFPI. „Orientační seznamy, z nichž akademici vybírali, jsme důkladně konzultovali s vydavateli a samotnými umělci. Zařadili jsme do nich i návrhy od veřejnosti a nezávislých vydavatelů, kteří mohli až do konce roku 2021 své tituly přihlásit na internetu,“ dodává.
V posledních letech je součástí Cen Anděl také speciální kategorie, o jejímž vítězi rozhoduje veřejnost. I v letošním roce se tak budou hudební fanoušci moct zapojit do hlasování a podpořit svého oblíbeného interpreta v rámci Coca‑Cola fanouškovské ceny. O tu se utkávají interpreti nominovaní ve všech tradičních andělských kategoriích.
Titulárním partnerem nejstarších tuzemských hudebních cen zůstává již třetím rokem společnost Coca‑Cola.
„Velmi si vážíme, že v době, která je pro kulturu tak obtížná, se společnost Coca-Cola rozhodla pokračovat v podporování české hudby a muzikantů a nadále s Anděly zůstává,“ dodává za pořadatele Lucka Hájková.
31. ročník hudebních Cen Anděl Coca‑Cola 2021 se bude konat 27. dubna 2022. Ceremoniál v přímém přenosu odvysílá Česká televize. Hlavním mediálním partnerem je Evropa 2.