„Na každé ze skladeb hraji na jiný nástroj. Nielsenův koncert na A klarinet, Mozartův koncert na basetový klarinet a Debussyho rapsodii na B klarinet. Každá skladba je navíc z jiného stylového období – romantismu, klasicismu, impresionismu. Klarinet se tak může představit různými výrazovými prostředky.“ (Anna Paulová)
Obsah CD:
WOLFGANG AMADEUS MOZART
Koncert pro klarinet a orchestr A dur, KV 622
- I. Allegro ………………………………………………………… 11:58
- II. Adagio ………………………………………………………… 6:44
- III. Rondo. Allegro ……………………………………………… 8:27
- CLAUDE DEBUSSY
Premiere Rhapsodie pro klarinet a orchestr …… 7:49
- CARL NIELSEN
Koncert pro klarinet a orchestr, op. 57………… 23:43
Celkový čas: 59:05
Anna Paulová patří k nejvýraznějším českým klarinetistům mladé generace. V roce 2015 se stala laureátkou Mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro, kde získala 2. cenu a další zvláštní ocenění – cenu Nadace Bohuslava Martinů, cenu Nadace Gideona Kleina ad. Již předtím získala ocenění v mnoha významných českých i mezinárodních klarinetových soutěžích (Marco Fiorindo v Turíně, Giacomo Mensi v Brenu – Itálie, v Kršku – Slovinsko, v Markneukirchenu – Německo, ve Wroclawi –Polsko, v Oldenburgu- Německo, Possehl-Musikpreis, Yamaha Stipendium aj.). V roce 2016 se stala absolutní vítězkou soutěže Nadace Bohuslava Martinů. V roce 2019 postoupila do semifinále prestižní Mezinárodní hudební soutěže ARD v Mnichově. Je držitelkou ceny Nadačního fondu Viktora Kalabise a Zuzany Růžičkové pro nejlepšího studenta HAMU v Praze roku 2020. Získala speciální cenu Golden Medal na soutěžích Vienna International Music Competition (2019) a Manhattan International Music Competition (2022) a v listopadu 2022 vystoupila na festivalu Salon de Virtuosi v Bohemian National Hall v New Yorku.
Mezi její nejnovější úspěchy patří Cena Jiřího Bělohlávka, jejíž laureátkou se stala v letošním roce.
V patnácti letech debutovala s PKF – Prague Philharmonia a dirigentem Leošem Svárovským. Později vystoupila jako sólistka s dalšími předními českými i zahraničními orchestry, například se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Komorní filharmonií Pardubice, Filharmonií Bohuslava Martinů Zlín, Münchener Kammerorchester, Orquestra Cascais e Oeiras Portugal, Orchestra Sinfonica Siciliana aj. V roce 2014 vystoupila jako sólistka s Českou filharmonií pod taktovkou Jiřího Bělohlávka.
Vedle své sólistické dráhy se věnuje komorní hře a spolupracuje s řadou vynikajících instrumentalistů, jako např. Charles Neidich, Ivo Kahánek, Martin Kasík, Václav Hudeček, Tomáš Jamník, Lubomír Brabec a dalšími předními umělci.
Zaměřuje se na skladby českých skladatelů 20. a 21. století (Bohuslav Martinů, Karel Husa, Viktor Kalabis, Josef Páleníček, Miloslav Ištvan, Jiří Teml, Zdeněk Šesták ad.) a spolupracuje také se skladateli mladé generace. Zabývá se rovněž interpretací Mozartova klarinetového koncertu v originální verzi na basetový klarinet.
Studovala na Pražské konzervatoři u prof. Milana Poláka a prof. Ludmily Peterkové a na Akademii múzických umění v Praze u prof. Jiřího Hlaváče a prof. Vlastimila Mareše. Ve studiu pokračovala na Musikhochschule Lübeck, kde navštěvovala hodiny u prof. Sabine Meyer a prof. Reinera Wehle. Své studium si dále rozšířila na Royal Conservatoire Antwerp u prof. Annelien van Wauwe a na Accademia di Santa Cecilia v Římě pod vedením Maestra Alessandra Carbonareho. V současné době je doktorandkou na Akademii múzických umění v Praze.
Zúčastnila se řady mistrovských kurzů pod vedením špičkových sólistů a pedagogů (Sharon Kam, Shirley Brill, Charles Neidich, Yehuda Gilad, Martin Fröst, François Benda, Philippe Berrod, Paul Meyer, Karl Leister, Wenzel Fuchs a mnoha dalších).