Srdečně vás zveme na exkluzivní koncert ve čtvrtek 11. listopadu od 19 hod. v Kostele sv. Šimona a Judy, kde budete mít jedinečnou příležitost uslyšet písně v podání obou interpretů a být součástí slavnostního křtu CD Fantasie.
Album pokřtí operní pěvkyně Soňa Červená.
Lístky na koncert Fantasie jsou k dostání v síti Ticketportal ˃˃.
Kateřina Kněžíková – soprán / David Švec – klavír
Dvořák / Schubert / Brahms / Fauré / Debussy
FANTASIE
(CD vychází 1. listopadu 2021)
Písňové profilové album sopranistky Kateřiny Kněžíkové za klavírního doprovodu Davida Švece.
Sopranistka Kateřina Kněžíková je jednou z nejperspektivnějších pěvkyní mladé generace, která se vedle opery stále častěji věnuje koncertnímu repertoáru, ve kterém dosahuje úspěchů nejen doma, ale převážně v zahraničí. Věnuje se interpretaci barokních a klasicistních děl, operám 19. století i soudobé hudbě. Stěžejním repertoárem jsou díla A. Dvořáka, B. Martinů či L. Janáčka a písňová literatura. Je laureátkou řady pěveckých soutěží, ceny Classic Prague Awards 2018 za nejlepší komorní výkon a Ceny Thálie 2019 za mimořádný jevištní výkon v inscenaci Julietta aneb Snář (B. Martinů) na prknech Národního divadla moravskoslezského.
Absolvovala Pražskou konzervatoř a Hudební a taneční fakultu AMU v Praze. V roce 2006 se stala stálou členkou Opery Národního divadla. Její angažmá však zahrnují i celou řadu mimopražských divadel a zahraničních scén, mj. NDM v Ostravě, SND v Bratislavě, Theatre de Caen, Opéra Royal de Versailles, Theatre Royal de La Monnaie v Bruselu či Opéra de Dijon.
Představila se publiku na řadě festivalů u nás i v zahraničí, v roce 2021 s úspěchem ztvárnila hlavní roli Káťi Kabanové ve stejnojmenné opeře L. Janáčka na prestižním festivalu Glyndebourne Opera Festival. Má za sebou spolupráci s předními orchestrálními tělesy (BBC Symphony orchestra, Bamberger Symphoniker, Camerata Salzburg, Collegium 1704, Česká filharmonie, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, London Philharmonic Orchestra, Rotterdam Philharmonisch Orchest, Mahler Chamber Orchestra, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, PKF – Prague Philharmonia atd.) a celou plejádou skvělých dirigentů (J. Bělohlávek, S. Baudo, P. Domingo, A. Fisch, M. Honeck, J. Hrůša, V. Luks, T. Netopil, J. Nelson, R. Ticciati, E. Villaume).
Vytvořila řadu nahrávek, například Smetanovy Prodané nevěsty (Harmonia Mundi), Kytice Bohuslava Martinů či oratoria La Deposizione dalla croce di Gesú Cristo F. X. Richtera s Czech Ensemble Baroque u Supraphonu. Její nahrávka Dove é amore é gelosia v produkci Opus Arte získala ocenění německé kritiky Schallplattenkritik. V roce 2021 vydala u Supraphonu své první profilové CD pod názvem „Phidylé“, které bylo označeno jako „Editor´s Choice“ a „The Best Classical Albums of 2021“ v časopisu Gramophone.
David Švec studoval hru na klavír a dirigování nejprve na Konzervatoři v Českých Budějovicích a poté na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. V únoru 2000 se
účastnil mistrovských dirigentských kurzů u Sira Colina Davise v Drážďanech, v roce 2002 absolvoval studijní pobyt na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni (u L. Hagera). V roce 2004 získal v mezinárodní soutěži Belvedere ve Vídni cenu Bösendorfer Preis v kategorii Opera coaching.
Jako klavírista již od roku 1998 spolupracoval s Pražským komorním orchestrem, je vyhledávaným komorním hráčem, natočil několik snímků na CD i pro Český rozhlas.
Pravidelně spolupracuje s předními českými pěvci, například se sopranistkou Evou Urbanovou, s basbarytonistou Adamem Plachetkou nebo sopranistkou Kateřinou Kněžíkovou.
Již během studia působil v Janáčkově opeře v Brně, kde dirigoval řadu operních i baletních titulů. V září 2003 nastoupil do opery pražského Národního divadla, od roku 2011 je zde ve stálém dirigentském angažmá. V říjnu 2016 nastudoval se souborem Národního divadla a Kühnovým dětským sborem první pražské uvedení Noemovy potopy Benjamina Brittena. V roce 2019 v Národním divadle uvedl první české provedení oper Michaela Nymana Dopisy, hádanky a příkazy a Stevena Stuckyho Klasický styl, v listopadu 2019 potom českou premiéru baletu Leonce a Lena. V říjnu 2021 nastudoval v Národním divadle moravskoslezském novodobou premiéru opery Jaroslava Křičky Bílý pán. Spolupracoval s většinou českých symfonických orchestrů, v únoru 2021 debutoval s Bamberskými symfoniky.
Ze zahraničních hostování lze uvést zejména spolupráci na nastudování oper Její pastorkyňa v barcelonském Teatro Liceo (2005), Věc Makropulos v Opera national de Paris (2007, 2009) a ve Wiener Staatsoper (2015), Liška Bystrouška v Lyonu (2013), ve Vídni (2014) a v Glyndebourne (2016), Rusalka v Barceloně (2012), v Paříži (2015) a v Theater an der Wien (2019). Od roku 2017 spolupracuje též se Slovinským národním divadlem v Lublani.