
Dokumentární kanál Prima ZOOM patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější televizní kanály v Česku. Letos slaví už 12. narozeniny a přináší zábavu všem milovníkům dokumentů. Kromě světové dokumentární produkce nabízí i českou tvorbu – až 28 premiér týdně ve čtrnácti přehledných tematických blocích. Prima ZOOM dosáhla celodenního sharu 1,54 % v období 1. února 2024 až 31. ledna 2025 v CS 15+. U mužů ve věku 18–69 dosáhla na share 2,39 %. Pro letošní rok má tematická stanice opět připravenou spoustu novinek – např. nový český seriál Srdcaři na vodě. Další rok své existence oslaví Prima ZOOM image kampaní s claimem: „Každý rok o poznání chytřejší. Prima ZOOM. Už 12 let.“
Hlavní dramaturg Prima ZOOM Pavel Němec představuje novinky: „Jaro na Prima ZOOM je jako vždy nabité výjimečnými dokumenty. V únoru a březnu čekají diváky Srdcaři na vodě; jedním z důvodů, proč si plavbu z Prahy až do Černého moře nenechat ujít, je i komentář legendárního Miloně Čepelky. Bohatou nadílku jsme přichystali k 80. výročí konce druhé světové války. Vedle titulů jako Hitler: Ztracená svědectví Třetí říše, Odhalená tajemství druhé světové války nebo premiérové řady Válečných projektů mohu zmínit zbrusu nový trojdílný dokument o Josefu Mengelem, Andělu smrti, a speciál věnovaný osvobození osvětimského koncentračního tábora. Na své si ovšem přijdou i milovníci přírody, pro něž máme nádherné kousky jako Zázračná planeta III, Krásy divoké Argentiny nebo Zabijáci v divočině II. A to je stále pouhá špička ledovce… Což mi připomíná další výraznou premiéru, jíž je Titan: Osudný ponor k Titanicu. Prima ZOOM vysílá už tucet let – ale nabízí všechno, jenom ne tuctovou podívanou.“
Nová image kampaň Prima ZOOM – už 12 let s vámi
Kampaň Prima ZOOM „Každý rok o poznání chytřejší. Prima ZOOM. Už 12 let.“ primárně reflektuje rozmanitost témat a šíři obsahu. V rámci vizuálů a jinglů pracuje s narozeninovou číslicí a propojením na konkrétní zajímavosti. Jedná se o image kampaň, která je plánována v afinitních médiích s ohledem na hlavní cílovou skupinu dokumentárního kanálu – s důrazem na sociální média a online. V rámci televizní kampaně se objeví image spot crossovaný na dalších televizních kanálech skupiny Prima a jingly na Prima ZOOM. Chybět nebude ani produktová komunikace premiérových pořadů v dalších médiích a na sociálních sítích skupiny Prima.
„Náš v pořadí čtvrtý kanál Prima ZOOM patří mezi rodinné stříbro skupiny Prima. Už od svého vzniku, kdy se stal nejúspěšnějším novým kanálem v éře digitalizace a celou dobu se drží na prvních příčkách v hodnocení diváků jako jeden z nejoblíbenější kanálů na českém televizním trhu. Jsme také rádi, že se nám daří dlouhodobě podporovat českou tvorbu – série Utajené příběhy českých dějin nebo Srdcaři patří navíc mezi divácky velmi oblíbené. Prima ZOOM si tak zaslouží oslavit 12. narozeniny image kampaní, protože díky němu jsme všichni každý rok o poznání chytřejší. Děkujeme všem divákům za neutuchající přízeň,“ uvádí Aleš Pýcha, marketingový ředitel skupiny Prima.
Vzrůstá dominance mužů
Nejsledovanějšími premiérovými bloky v uplynulém období se staly: Války (čtvrtek 20–22), následované pondělním cestovatelským blokem 20–22. Nejvyššího sharu 2,18 % dosahuje úterní blok 22–24 Extrémy, v těsném závěsu s pátečními Záhadami 22–24. Nejsledovanějším dokumentům dominují katastrofy, válečné snímky a populární série o bydlení Norské domy snů. Nejúspěšnějším měsícem byl únor 2024 (celodenní share 1,77 %, CS 18–69). Kanál dále posílil ve prospěch mužů (68 %) a 71 % diváků patří do vyšších socioekonomických skupin A, B nebo C.
Odvysílané dokumenty, a navíc další novinky z tohoto žánru, najde divák samozřejmě také na platformě prima+. Online sledovanost odráží realitu dlouhodobě nejoblíbenějších televizních sérií – TOP 3 zůstává stejná jako minulý rok Vetřelci dávnověku, Norské domy snů a Letecké katastrofy: Nové důkazy – jen došlo k prohození prvního a druhého místa.
Vysokou oblibu si rovněž drží webový portál https://zoom.iprima.cz/. Internetový portál plnohodnotně doplňuje dokumentární kanál množstvím zajímavých redakčních článků a video obsahem. Nejúspěšnějším měsícem se stal leden 2024, kdy jej navštívilo 946 440 reálných uživatelů (PC + mobilní zařízení). Průměrně web Prima ZOOM za období (1. 1. 2024 až 31. 12. 2024) navštívilo 662 879 reálných uživatelů měsíčně. Článkům dominovala příroda a bydlení v Rusku. Také zde je nejvyšší podíl mužů. Tento web se pyšní nadprůměrným podílem vysokoškoláků (26 %) a afinitní je pro socioekonomickou skupinu A (15 %). Facebook Prima ZOOM narostl na 906 000 fanoušků, dalších 35 000 sleduje Instagram Prima ZOOM.
Brand Prima ZOOM doplňuje stejnojmenný časopis zaostřený na poznání, který jako exkluzivní čtvrtletník vychází od května 2018. Jeho šéfredaktorkou je uznávaná novinářka, fotografka a válečná reportérka Lenka Klicperová. Kromě tematických článků, které odrážejí pestrou programovou nabídku TV kanálu, přináší vždy unikátní rozhovor s významnou českou osobností.