Svérázná značka pánské kosmetiky Angry Beards otevřela v posledním srpnovém týdnu svou první kamennou výdejnu online objednávek v Česku. Zkušební provoz, který právě probíhá, potvrdil její životaschopnost a zájem zákazníků o vyzvedávání objednávek v centru Prahy, mezi ulicí Na Příkopě a Ovocným trhem. Celkový úspěch značky dokládají i hospodářská data. Firma, známá kvalitními produkty i kontroverzním marketingem, dosáhla v prvních sedmi měsících tohoto roku obratu 105 milionů korun.
Za originálním konceptem značky Angry Beards stojí zakladatel Tomáš Čech. Značka vznikla v Třebíči a své první výrobky na vousy představila v roce 2017. Po úspěšném e-shopu, který oslovil zákazníky nejen v tuzemsku, ale také na slovenském a polském trhu, loni v listopadu otevřeli svou první kamennou prodejnu. Původní záměr jejího zprovoznění vycházel ze zájmu zákazníků, kterým chyběl přímý kontakt se značkou. Protože pražští zákazníci tvořili více než polovinu objednávek, otevřela firma první pobočku v Nákupní galerii Myslbek v srdci Prahy.
„Prodejna Angry Beards patří mezi ty nejvyhledávanější v nákupní galerii. O to více nás těší, že dochází k rozšíření služeb o novou výdejnu online objednávek. Jsme rádi, že můžeme být součástí dalšího růstu značky,“ uvedla Lenka Beldíková, marketingová manažerka Nákupní galerie Myslbek, ze společnosti Cushman & Wakefield.
Angry Beards si od svého počátku udržuje stabilní nárůst tržeb. V roce 2019 dosáhla firma bezmála 12 milionů korun, rok následující už atakovala hranici 50 milionů, a za loňský rok hlásí tržbu 222 milionů korun. I když se jedná o kosmetiku pro muže, více než 50 % zákazníků tvoří ženy, které zboží kupují pro své partnery. Pro ženy firma v roce 2023 uvedla na trh značku BusyB.
Od otevření kamenné prodejny v listopadu loňského roku přispívají její prodeje v průměru středních stovek tisíc korun měsíčně k celkovému obratu firmy. Dalším krokem v rozvoji značky je rozšíření prodejny o výdejnu online objednávek. „V prodejně Angry Beards nakoupí v průměru okolo 500 zákazníků za měsíc, kteří za zboží utratí dohromady částku těsně pod hranicí půl milionu korun. Nejvyšší objednávka v obchodě byla za 10 897 Kč, přičemž většina položek stojí okolo 300 Kč,” říká Tomáš Čech, spolumajitel Angry Beards.
Na letošní rok si firma naplánovala meziroční nárůst tržeb o 37 %. Nyní se nachází zhruba v polovině a spoléhá na vánoční sezónu, která bývá tradičně nejsilnější. „Pokud budou Vánoce stejné jako loni, bude investice do Angry store umořena a začneme generovat zisk. Snažíme se však, aby byly letošní svátky ještě úspěšnější, a pomáhá nám k tomu i celkový růst trhu a chuť nakupovat,” doplňuje Tomáš Čech.
Angry Beards se odlišuje nejen svými produkty a marketingem, ale také celkovým přístupem k zákaznické komunitě. Kromě kosmetiky prodává merchandise v podobě kšiltovek, triček a mikin. Popularita značky ukazuje, že zákazníci v Česku, na Slovensku i v Polsku mají zájem o výrazné brandy. Firma klade důraz i na své zaměstnance, kterým umožňuje Tomáš Čech vstoupit do společnosti, čímž se stávají jejími spolumajiteli. V loňském roce bylo takto nabídnuto 6 % mezi 11 klíčových kolegů.