
Rakouská metropole hostila na konci minulého roku mimo jiné zodpovědné značky z České republiky a Slovenska. Těm byla ve Vídni předána ocenění GREEN BRANDS, a to za přítomnosti rakouské Ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewessler. Značka Frosch nemohla chybět a za obě země si toto ocenění převzala obchodní a marketingová ředitelka Markéta Terčová. Tuto cenu získal Frosch opakovaně. Zařadila se tak mezi další ocenění, kterých si značka velmi cení a jejichž principy v celém dodavatelském, výrobním a distribučním procesu striktně dodržuje. Právě proto se výrobce může pyšnit také certifikací EMAS, kterou obhajuje již od roku 2003. Při výrobě produktů v moderní továrně jsou využívány přírodní a obnovitelné zdroje energie, jako solární, geotermální či větrné. Voda je získávána z vlastní studny a zpracovávána ve specializovaném vodním centru, odkud je po přečištění vypouštěna zpět do přírody, do řeky Rýn. Energie a teplo vyprodukované během výrobního procesu je využíváno také pro zajištění provozu kancelářské budovy a sídla výrobce. To získalo v roce 2012 nejvyšší certifikát ekologického stavitelství LEED Platinum. Výrobce produktů značky Frosch myslí rovněž na co nejefektivnější využití přírodních surovin, které pocházejí z lokálních evropských zdrojů. Značka Frosch udržitelnost staví na detailech a apeluje na to, aby se k ní přistupovalo smysluplně. Proto nepřetržitě zlepšuje a obohacuje své ekologické snahy. Nejinak tomu bude i letošním roce.
„Evropa každoročně likviduje stovky milionů sprejů formou tepelné likvidace nebo dokonce uložením na skládky, místo aby měly možnost se tyto obaly vrátit zpět do užívání. V současnosti jsou oblíbené plastové rozprašovače často složeny z různých druhů navzájem neoddělitelných plastů včetně kovových součástí, což zabraňuje možnost recyklace. Vyrobit snadno a rychle dnes už prostě nestačí, uvádí Markéta Terčová, obchodní a marketingová ředitelka značky Frosch. „Proto Frosch jako první na světě přišel s revolučními 3R spreji. Redukce – o osmnáct procent méně použitého materiálu, Reuse = použití znovu a znovu, sprej vydrží až 5 000 stříknutí, Recyklace = 100%ně recyklované a opět recyklovatelné obaly. Aktuálně Frosch vyrábí plastové lahve z 80% z recyklátu ze žlutých kontejnerů, tedy plastu, který vytřídili spotřebitelé a zbylých 20% z plastového odpadu z výroby. Cílem firmy je vyrábět v blízké budoucnosti obaly ze 100% z plastů ze žlutých kontejnerů. Používání recyklátu při výrobě plastových obalů je výrazně nákladnější než výroba lahví z granulátu z primárního plastu, avšak to není v souladu s udržitelností a filozofií Frosche. Tento přístup oceňují a vnímají i spotřebitelé, kteří výrobky Frosch opakovaně zvolili například i v soutěži Volba spotřebitelů v České republice a na Slovensku,“ dodává Markéta Terčová.
„GREEN BRANDS je jedna z nejstarších, nezávislých, transparentních, důvěryhodných a spolehlivých ekologických certifikací v Evropě, kterou může získat každý, bez ohledu na odvětví nebo velikost společnosti, která působí udržitelně nebo poskytuje udržitelné služby nebo výrobky, které hrají výjimečnou roli při prosazování ochrany životního prostředí a udržitelnosti,“ řekl András Wiszkidenszky, regionální ředitel GREEN BRANDS.
Ocenění GREEN BRANDS uděluje odborná porota na základě důkladného auditu a třístupňového výběrového procesu, který prověří ekologické fungování, aktivní kroky směrem k udržitelnosti a společenskou odpovědnost nominovaných značek. Na základě pozitivních výsledků auditu získaly ocenění GREEN BRANDS v České republice značky Alterra, BIOSONNE, lavera, DEDRA enerBiO, alverde, dmBio a Frosch. Na Slovensku to byly značky: BKS Bank, Kneipp, Goldbeck CEE South, Alverde, dmBio a Frosch. Ocenění GREEN BRAND oceňuje osobnosti, produkty, potraviny, služby a společnosti, které prokazatelně praktikují ekologickou udržitelnost a zaslouží si tak vysoké národní a mezinárodní uznání. GREEN BRANDS tak ctí závazek k ochraně klimatu a životního prostředí, udržitelnosti a ekologické odpovědnosti.
Zleva: Prof. Dr. Carsten Baumgarth, člen Odborné poroty GREEN BRANDS Austria, Director of Institute for Sustainability of Berlin School of Economics and Law, Markéta Terčová – obchodní a marketingová ředitelka značky Frosch pro ČR a SR, Tamás Burkus – Managing Director FCB Maďarsko (distributor Frosche v HU), Michael Spitzer – Senior Key account Manager Erdal Rakousko, Zoltán Eszéki – Sales and Marketing Director FCB Maďarsko (distributor Frosche v HU), András Wiszkidenszky, Regionální ředitel GREEN BRANDS CEE, Norbert Lux, Iniciátor a Managing Director GREEN BRANDS Organisation