Areál Pragovky v pražských Vysočanech se v sobotu 18. června stane dějištěm prvního LAVRS Marketu. Historicky poprvé se na jednom místě sejdou pražské výběrové second handy doplněné o originální české značky. Cíl je jasný – dát pojmům slow fashion, ekologie či udržitelné chování konkrétní obsah. Chybět nebude výtečné jídlo, pití, hudba, ani workshopy či přednášky se spoustou zajímavých informací.
„Milujeme lokální značky a snažíme se o udržitelný život. Není nám lhostejné, co se děje v našem okolí a rádi podporujeme smysluplné věci. Po složitých 2 letech v covidu nám chybí i krásné akce, kde se lidé mohou setkávat, sdílet své pohledy na svět, inspirovat se a vzájemně se obohatit. Proto jsme se rozhodli uspořádat LAVRS Market, kde chceme dát prostor udržitelným konceptům, lokálním značkám a zaměřit se na módu z druhé ruky. Věříme, že každý si zde může najít to své, co mu bude dávat smysl a také bavit,“ shoduje se tým LAVRS.
První LAVRS Market se tedy koná s ambicí podpořit udržitelnost a cirkulární ekonomiku, české značky, ale zároveň se stát místem pro inspiraci, sdílení a setkávání podobně naladěných lidí. Ambasadorkou akce je Kamila Vodochodská. Známá návrhářka, stylistka, a především módní koučka a bojovnice za udržitelnou módu už více než 12 let dělá osvětu slow fashion, pomáhá ženám třídit jejich šatníky, hledat jejich osobní styl a vede je na cestě k zodpovědnějšímu nákupnímu chování a udržitelné módě.
„Bylo by krásné moci říci, že jsme se jako společnost dostali do bodu, kdy nám bezcílné a bezbřehé nakupování a vršení hmotných, mnohdy nekvalitních, naši osobnosti neodpovídajících kousků přijde jako degradace našich životů, času, energie i peněz. Ale ono je to složitější. A i změna nákupních zlozvyků na pozitivní návyky je cesta … Hřeje mě u srdce, že mohu být ambasadorkou právě tohoto projektu. Kde srdce i mozek bije pro stejnou, smysluplnou věc, se zápalem, láskou, vášní, podporou,“ říká Kamila Vodochodská.
Vizuální identita a merche projektu LAVRS vycházejí z obrazu Selflove is the real victory výtvarnice Báry Balgové, jak potvrzuje sama autorka: „Selflove is the real victory, dílo s drobným dvojsmyslem a lehce erotickým podtextem jsem tvořila pro svou vernisáž. Bylo jedno z těch nejdivočejších. Na výstavě se neprodalo, lidem se líbila jiná díla, umírněnější, a tak jsem si myslela, že tohle už je přece jen trochu ´too much´. Překvapilo mě, a ještě více potěšilo, když si jej jako součást brand identity vybralo právě uskupení LAVRS. Líbilo se mi, že si někdo pro velký event vybere právě něco takto crazy. A co bylo nejlepší? Že všechny tyhle lidi, kteří si vybrali mou práci, jsem předtím sledovala na sítích a obdivovala právě jejich práci. A tohle mě hřeje ještě víc než pocit, že dívka s metrovým jazykem nezapadne prachem.“
Návštěvníci LAVRS Marketu v Pragovce tak budou moci v praxi vyzkoušet velmi příjemnou a zábavnou alternativu k fast fashion a naplno se ponořit do nabídky výběrových second handů. Mnohé možná překvapí, že second handy nemusí být žádnou „hrabárnou“, ale jedinečným zdrojem skvělých kousků do šatníku za přijatelné ceny. Mezi potvrzenými účastníky už jsou například 1981 Secondhand, More than fashion, MOMENT Praha, Tak trochu jiný sekáč, BOHO, MINT, SLOW, 3 SOME CONCEPT, GUILT LETNÁ. A další přibývají, stejně jako české značky na LAVRS Marketu. Jsou mezi nimi Project Rehab, MUI MUI, Andrea Vytlačilová, Kakaocrafts a další.
Tematický doprovodný program pozve na přednášky a workshopy Kamily Vodochodské, Báry Balgové, představí projekty Pragovka, Ekokom, Pragulic, Moment Praha nebo pivovar Proud. Moderátorem akce bude Petr Říbal, o hudbu se postará DJ Dominik Roxtar.
WEB https://www.lavrs.cz/lavrs-market