V roce 2024 bylo prodáno celkem 676 340 vozů značky Dacia, což představuje nárůst o 2,7 % oproti roku Od roku 2004 prodala značka více než 9 milionů vozů.
REKORDNÍ PODÍL NA EVROPSKÉM TRHU
V roce 2024 prodala značka Dacia 676 340 vozů, což představuje nárůst o 2,7 % oproti roku 2023. Rok 2024 je také milníkem v historii značky Dacia, která od roku 2004 překročila symbolickou hranici 9 milionů prodaných vozů.
Dacia dosahuje lepších výsledků než trh, v roce 2024 v porovnání s rokem 2023 vzrostly prodeje o 1,6 %. Prodejní výsledky značky potvrzují relevanci jejího positioningu založeného na nejlepším poměru ceny a výkonu. V Evropě zaznamenala Dacia :
- Rekordní podíl na trhu OV+LUV* ve výši 3,9 %, což je o 0,1 bodu více než v roce Značka se v porovnání s rokem 2023 posunula o jedno místo v žebříčku a dostala se do evropské Top 10*.
- Rekordní podíl na trhu OV* ve výši 4,5 %, což je o 0,1 bodu více než v roce Značka se oproti roku 2023 posunula o jedno místo na 9. pozici.
V roce 2024 dosáhla Dacia 8,2% podílu na evropském trhu s osobními automobily (8,3 % v roce 2023), čímž si počtvrté za sebou upevnila své místo na evropském podiu.
K těmto dobrým výsledkům přispěly výsledky v řadě evropských zemí, které dosáhly rekordního podílu na trhu OV:
2,5 % v Německu (+0,1 bodu oproti roku 2023), 4,2 % v Rakousku (+0,2 bodu oproti roku 2023), 5,2 % v Belgii a Lucembursku (+1 bod oproti roku 2023), 6,2 % v Itálii (+0,8 bodu oproti roku 2023) a 7,7 % v Portugalsku (+0,3 bodu oproti roku 2023). Některé země zaznamenávají velmi silný růst objemů, a to o více než 10 %: +13,2 % v Rakousku, +15,4 % v Belgii- Lucembursku, +12,4 % ve Španělsku, +13,1 % v Itálii, +16,3 % v Maroku, +11,9 % v Polsku, +10,7 % v Portugalsku a +20,2 % v České republice.
UN PLAN PRODUIT FORT AUTOUR DE 4 MODÈLES PILIERS
Sandero je s 309 392 prodanými vozy v roce 2024 (o 14,5 % více než v roce 2023) nejprodávanějším vozem v Evropě ve všech prodejních kanálech a od roku 2017 také nejprodávanějším vozem prodávaným soukromé klientele v Evropě. Sandero jeprvním vozem značky Dacia, kterého se prodalo více než 300 000 kusů za jediný rok.
Duster (generace 2 a 3) si od roku 2018 udržuje pozici nejprodávanějšího SUV v prodeji soukomé klientele v Evropě. Je také 2. nejprodávanějším osobním vozem v Evropě. S 215 024 prodanými kusy v roce 2024 (o 7,3 % více než v roce 2023) ve všech zemích překročil Duster od svého uvedení na trh v roce 2010 hranici 2,5 milionu prodaných kusů. Nová generace, uvedená na trh v květnu 2024, realizuje 29 % svých prodejů s hybridním pohonem.
Prodeje modelu Spring v roce 2024 výrazně poklesly (-63 % oproti roku 2023), zejména v důsledku snížení státních dotací. Příchod nové verze do showroomů v září však vedl k nárůstu objednávek v posledních třech měsících.
V roce 2024 se prodalo 96 440 vozů Jogger (o 2,4 % více než v roce 2023). Model Jogger je 2. nejprodávanější vůz segmentu C v Evropě s výjimkou SUV. Hybridní pohonné jednotky se na prodejích podílely 29 %.
Atraktivita modelové řady Dacia se projevuje také v její schopnosti získávat nové zákazníky a budovat si jejich loajalitu. V evropské pětce (Francie, Spojené království, Německo, Itálie a Španělsko) 6 z 10 zákazníků značky Dacia nevlastnilo žádný vůz skupiny Renault (62,3 %). V době obnovy svého vozu si 8 z 10 zákazníků vybralo vozidlo skupiny Renault (81,1%).
Důkazem dynamiky modelové řady Dacia je skutečnost, že modely uvedené na trh v roce 2024 si vybírá 78 % zákazníků s nejvyšší úrovní výbavy, resp. 80 % u modelu Duster a 67 % u modelu Spring.
V zájmu posílení loajality zákazníků je nyní nový produkt garance Dacia Zen součástí servisních balíčků a vztahuje se na všechna vozidla v nabídce se zárukou na 12 měsíců nebo 30 000 km, kterou lze prodloužit až na 7 let nebo 150 000 km.
PERSPEKTIVY A VYHLÍDKY PRO ROK 2025
En 2025, Dacia s’engage dans une phase stratégique ambitieuse avec plusieurs enjeux majeurs.
V roce 2025 vstupuje Dacia do ambiciózní strategické fáze, která je spojena s několika významnými úkoly.
S modelem Bigster zůstává Dacia věrná svým hodnotám a nabízí nejlepší poměr ceny a výkonu v segmentu C-SUV. Jako první na trhu nabízí Bigster veškerou výbavu, kterou zákazníci v segmentu C-SUV očekávají, za cenu v souladu s pozicí značky „nejlepší poměr ceny a výkonu“. Bigster bude k dispozici od jara 2025.
Dacia se rovněž zaměří na elektrifikaci své nabídky, a to nabídkou většího počtu hybridních pohonů, přičemž zůstane věrná své strategii nabízet jednoduché a cenově dostupné vozy.
Díky své účasti na Rallye Dakar a mistrovství světa v rallye bude značka i v roce 2025 vyjadřovat své outdoorové vlastnosti v tom nejextrémnějším terénu.