Společnost Kia plánuje ve svých nových elektromobilech využít recyklovaný materiál z 55 tun plastů, které byly nedávno vyloveny z Tichého oceánu. Rekordní množství plastů recyklovaných globálním partnerem společnosti Kia, organizací The Ocean Cleanup, představuje další fázi sedmiletého globálního partnerství uzavřeného v dubnu 2022 v rámci transformace společnosti Kia na předního poskytovatele řešení udržitelné mobility.
The Ocean Cleanup, mezinárodní neziskový projekt, jehož posláním je zbavit oceány plastů, vyložil svůj plastový úlovek ve Victorii na ostrově Vancouver v Kanadě. Rekordní úlovek byl z Tichého oceánu vyloven pomocí extrakční technologie Systém 002 organizace The Ocean Cleanup po dlouhé plavbě napříč Velkou tichomořskou odpadkovou skvrnou (GPGP). Velká tichomořská odpadková skvrna (GPGP) je největší světovou akumulací plovoucího odpadu a její plocha se odhaduje na 1,6 milionu kilometrů čtverečních, což odpovídá trojnásobku rozlohy Francie.
Recyklace zachyceného plastu bude brzy zahájena a společnost Kia použije část tohoto materiálu v budoucích modelech. Tato politika je v souladu se závazkem společnosti Kia poskytovat řešení udržitelné mobility, která mají měřitelný dopad na dosažení udržitelnosti ve velkém měřítku.
Společnost Kia již úspěšně zavedla více než 30 udržitelných řešení v různých produktových oblastech, včetně tkanin a koberců z recyklovaného PET, alternativní kůže na biologické bázi a laku bez obsahu BTX*. Například v případě EV9, sedmimístného plně elektrického SUV značky Kia, se na výrobu podlahových koberečků vozu používá upcyklovaný odpad, včetně rybářských sítí získaných z oceánu. Součásti použité při stavbě modelu EV9 vyrobené z recyklovaného plastu a ekologických materiálů na biologické bázi váží přibližně 34 kg.
Ihned po vytažení rekordního úlovku na břeh oznámila organizace The Ocean Cleanup zavedení nové technologie Systém 03. Systém 03 je téměř třikrát větší než Systém 002 a dokáže zachytit mnohem větší množství plastů při nižších nákladech na kilogram vyloveného materiálu, a to nepřetržitě po celý rok. Je také vybaven sofistikovanějšími technologiemi pro monitorování životního prostředí a bezpečnostními technologiemi, jako je nový bezpečnostní otvor pro mořské živočichy určený k ochraně mořského života. Toto rozšíření představuje další fázi na cestě k cíli organizace The Ocean Cleanup, kterým je odstranění 90 % plavajícího plastu z oceánů do roku 2040.
Společnost Kia je i nadále pevně odhodlána usilovat o udržitelnou planetu a blaho budoucích generací. Tato strategie zahrnuje pokračující a rostoucí podporu organizace The Ocean Cleanup ze strany značky. Ta bude posílena a vyjádřena logem a barvami značky Kia, které se objeví na každé soupravě kombinézy, kterou bude posádka Systému 03 nosit.
Charles Ryu, senior viceprezident a ředitel divize Global Brand & CX společnosti Kia Corp., uvedl: „Rekordní úlovek plastů, které byly organizací The Ocean Cleanup vyloveny na břeh za účelem recyklace, je hmatatelným důkazem toho, jak může technologie přinášet udržitelná řešení ve velkém měřítku. Partnerství společnosti Kia s organizací The Ocean Cleanup je důkazem úsilí značky o pozitivní dopad. Iniciativy, jako je tato, jsou v dokonalém souladu s přeměnou společnosti Kia na poskytovatele řešení udržitelné mobility a s naší strategií Plán S, v jejímž rámci se hlásíme k potřebám našich zákazníků a k ochraně životního prostředí tím, že se chováme jako odpovědná společnost.“
Nisha Bakkerová, ředitelka pro partnerství organizace The Ocean Cleanup, uvedla: „Tento rekordní úlovek znamená pro The Ocean Cleanup konec éry Systému 002 a je dokonalou platformou pro spuštění Systému 03. Postupujeme krok za krokem a jsme přesvědčeni, že Systém 03 představuje velikost systému potřebnou k tomu, abychom mohli náš oceánský úklid co nejekonomičtěji rozšiřovat. Kromě Systému 03 plánujeme nasadit flotilu systémů, které budou společně schopny odstranit 50 % Velké tichomořské odpadková skvrny (GPGP) každých pět let. Sami to však nedokážeme. Odhodlaní a cenění partneři, a zejména náš globální partner Kia, jsou i nadále nezbytní pro organizaci The Ocean Cleanup, aby mohla uskutečňovat naše společné ambice, jimiž jsou oceány bez plastů.“