
Celkem 18 ocenění získala v letošním ročníku prestižní ankety iF Design Awards společnost Hyundai Motor Company (HMC) se svou robotickou laboratoří Robotics LAB. Tento úspěch dokládá její zaměření na inovativní a udržitelný design v různých odvětvích. Coby průkopník funkčních řešení pro budoucí mobilitu se může pochlubit oceněními již z 11 ročníků ankety v řadě.
„Ocenění získaná v rámci iF Design Awards jsou výsledkem nadšení našeho týmu vizionářských designérů a jejich efektivní spolupráce s konstruktéry. Potvrzuje se tím konkurenceschopnost designové identity značky Hyundai na globálním trhu,“ řekl SangYup Lee, výkonný viceprezident a globální šéfdesignér značek Hyundai a Genesis.
Společnost HMC dosáhla v letošním ročníku ankety vítězství v 8 disciplínách a 12 kategoriích, od automobilů až po komunikaci značky, což dokládá šíři oborů, v nichž vytváří design nejvyšší úrovně.
Přehled ocenění v anketě iF Design Awards 2025:
- Automobilový průmysl: IONIQ 9, PALISADE, INITIUM, chytré světelné označení pro vozy taxi, globálně využitelná domácí nabíječka pro elektromobily, inovativní nabíječka E-pit pro rychlé nabíjení, koncept platformy pro individualizovanou mobilitu DICE (Digital Curated Experience), sada víceúčelových držáků
- Produktové koncepty: koncept veřejné mobility SPACE (Spatial Curated Experience)
- Průmysl: průmyslový nositelný robot X-ble Shoulder od společnosti Robotics LAB
- Design služeb: služba automatického nabíjecího robota ACR (Automatic Charging Robot) od společnosti Robotics LAB
- Interiérová architektura: design expozice „Inside the City of Ease“ na veletrhu CES 2024, centrum IONIQ Lab pro inovace a udržitelnost
- Uživatelské zážitky: robotické zážitky podporující maloobchodní prodej v centru IONIQ Lab
- Kampaně a film/video: kampaň „How far we’ve come“ u příležitosti konání mistrovství světa ve fotbale žen
- Nakladatelské činnosti: inovativní publikace k uvedení nového modelu SANTA FE na trh
- Prezentace značky: AD Creator pro autorizované prodejce Hyundai

Co jsou iF Design Awards?
Anketa iF Design Awards, založená v roce 1954, je prestižní soutěž ve světě designu. Každý rok je hodnoceno cca 10 800 designů ze 72 zemí. Vítězové musejí úspěšně projít přísným dvoufázovým výběrem, který potvrdí význam a dopady příslušného designu. Veškeré vítězné návrhy jsou prezentovány na portále www.ifdesign.com a v aplikaci iF Design App.
Níže naleznete podrobnější přehled produktů, aktivit a služeb společnosti Hyundai Motor Company oceněných v anketě iF Design Awards 2025.
IONIQ 9
Design modelu IONIQ 9 vznikl na základě konceptu „Aerosthetic Lounge“, který harmonicky kombinuje aerodynamické vlastnosti s prostorným interiérem a vytříbeným estetickým pojetím. Spojením estetiky s funkčností stanovuje nová měřítka v kategorii luxusních SUV a vyniká udržitelným přístupem zaměřeným na zákazníka.
PALISADE
PALISADE je prémiové SUV, které kombinuje odvážný vzhled s ušlechtilými detaily a prakticky využitelným interiérem. Toto SUV redefinuje svůj segment jedinečným exteriérem a interiérem zaměřeným na člověka, v němž se snoubí všestrannost s luxusním designem.
INITIUM
Koncepční vůz INITIUM ztělesňuje sílu, odolnost a eleganci. HMC touto studií předkládá veřejnosti svou vizi udržitelné budoucnosti na základě vodíkového pohonu. Design vycházející z konceptu „Art of Steel“ klade důraz na robustní struktury a čisté, působivé linie, z nichž vyzařuje odolnost.
Chytré světelné označení vozů taxi
Chytré označení pro vozy taxislužby používá novou montážní metodu, která nepoškodí karoserii, usnadňuje instalaci, snižuje celkové náklady a zlepšuje viditelnost při vystupování cestujících, čímž předchází nehodám v oblasti mikromobility.
Globálně využitelná domácí nabíječka
Nabíječka pro domácí dobíjení elektromobilů je kompatibilní s elektricky poháněnými modely Hyundai a Genesis nabízenými na celém světě. Nové zařízení posouvá využitelnost domácího nabíjení díky integrovanému designu, konkurenceschopné ceně a nabíjecímu výkonu 22 kW.
Inovativní nabíječka E-pit
Vícefunkční ultra rychlá nabíječka s integrovaným záložním zdrojem elektrické energie rozšíří produktovou řadu nabíječek koncernu HMG. Platforma se dvěma zásuvkami snižuje náklady a poskytuje mimořádně konkurenceschopné výkony i kvalitu.
SPACE
Koncept veřejné mobility SPACE (Spatial Curated Experience) je systém založený na vodíkovém pohonu, který umožní neomezené cestování i lidem se sníženou mobilitou. Součástí systému jsou adaptivní sedadla a nastavitelná výška podlahy při nastupování. Moduly systému lze na konci životnosti využít například jako recyklované prvky nosných konstrukcí přístřešků a staveb.
DICE
Rovněž koncept pro individualizovanou mobilitu DICE (Digital Curated Experience) používá vodíkový pohon a zajišťuje ekologický a bezpečný provoz. Do platformy je integrována umělá inteligence, transparentní displej OLED a rozhraní RingPad se dokonale přizpůsobí individuálním preferencím a současně nabídnou chytrou konektivitu.
Sada víceúčelových držáků
Design sady víceúčelových závěsných a upevňovacích prvků zvyšuje využitelnost vnitřního prostoru vozidel. Po připevnění hlavního držáku na opěrku hlavy si mohou uživatelé sestavit například držák pro tablet nebo věšák na kabát či sako.
Nositelný robot X-ble Shoulder
Společnost Robotics LAB zkonstruovala průmyslového nositelného robota „X-ble Shoulder“, který snižuje riziko poranění a přispívá ke snížení únavy a udržení dobré kondice. Konstrukce robota je přizpůsobena zaměstnancům ve výrobě aut, kteří často zvedají paže nad hlavu, a to až 3600krát denně. Robot se vyznačuje minimalistickým designem, který zajišťuje snadné a komfortní používání.
Automatický nabíjecí robot ACR Service
Služba automatického nabíjecího robota ACR (Automatic Charging Robot) Service od společnosti Robotics LAB je přístupná pro všechny uživatele včetně osob s hendikepem. Pomocí umělé inteligence posoudí stav zaparkovaného vozu a jeho nabíjení, ať bylo zaparkováno manuálně, automatickým parkovacím robotem, nebo autonomně.
Expozice „Inside the City of Ease“ na CES 2024
Veletržní expozice s exponáty budoucí mobility představuje vizi a klíčové technologie značky Hyundai. Prezentuje budoucí prostor zaměřený na potřeby lidí, přičemž využívá vodíkovou energii a software podporující transformaci prostřednictvím názorných zkušeností.
IONIQ Lab
IONIQ Lab je první zážitkové centrum IONIQ v thajském Bangkoku a prostor, v němž se mohou návštěvníci blízce seznámit s technologiemi a životným stylem spjatými se značkou IONIQ. IONIQ Lab slouží jako centrum pro inovace a je průkopníkem na elektromobilovém trhu v Thajsku.
Robotické zážitky podporující maloobchodní prodej
Showroom IONIQ v Bangkoku využívá robotické technologie včetně průmyslových a parkovacích robotů k prezentaci platformy E-GMP. Návštěvníci se mohou seznamovat s technikou vozů IONIQ hravým a intuitivním způsobem.
Kampaň „How far we’ve come“ u příležitosti mistrovství světa ve fotbale žen
Tato kampaň oslavuje 130letou historii ženského fotbalu plnou vášně a odhodlání a ukazuje podporu poskytovanou značkou Hyundai i dosažené úspěchy.
Inovativní publikace k uvedení nového modelu SANTA FE na trh
Kniha vypráví fascinující příběh nového SUV SANTA FE i historii pěti generací této řady a zahrnuje koncepty a skici, velkosériovou výrobu, natáčení videí k uvedení na trh i samotnou premiéru.
AD Creator pro autorizované prodejce aut
Platforma Hyundai AD Creator s pomocí AI zajišťuje konzistentní prezentaci značky na celém světě. Lokální prodejci mohou snadno vytvářet kvalitní