Prodeje vozů Kia v letošním prvním pololetí stouply ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 26,3 % na 5 545 kusů, a to přes celkový pokles trhu s automobily v ČR o 12,3 %. Pro značku Kia je to nejrychlejší růst v České republice za posledních 13 let. Úspěch je postaven zejména na zvládnutí tzv. čipové krize, díky kterému dokáže automobilka v porovnání s konkurencí nabídnout příznivé dodací lhůty. Tržní podíl Kia Czech vzrostl o 1,7 % na celkových 5,6 %. Společnost upevnila svoji pozici páté nejúspěšnější automobilky v České republice a stala se v meziročním srovnání nejrychleji rostoucí značkou v TOP 5.
„Daří se nám zejména v prodeji privátním zákazníkům, kde jsme meziročně vzrostli o 68 % a i zde držíme s podílem 7,9 % páté místo. Největší zájem mají tito zákazníci již tradičně o model Ceed, který je v segmentu C třetím nejprodávanějším vozem na českém trhu,“ řekl Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech, a dodal: „Kromě příznivých termínů dodání přilákal nové zákazníky i náš důraz na moderní technologie, spolehlivost, inovativní design a ekologii. Naše nabídka navíc stále pokrývá všechny druhy motorizací od tradičních spalovacích jednotek přes hybridy až po čistokrevné elektromobily.“
Téměř trojnásobný růst zaznamenala automobilka v segmentu elektrifikovaných vozů (HEV, PHEV, BEV), které aktuálně tvoří 5,6 % všech prodejů Kia v České republice. Po vzoru západní Evropy roste v tuzemsku zájem i o bateriové modely (BEV). Z celkových 1 947 tzv. čistých elektromobilů prodaných v ČR drží bateriové vozy Kia e-Soul, e-Niro a EV6 pětiprocentní podíl. „Pozornost budí zejména úspěch modelu EV6, který po zisku mnoha ocenění od odborné veřejnosti oslovil i české řidiče a s 76 prodanými kusy se stal třetím nejprodávanějším elektromobilem na našem trhu za první pololetí tohoto roku,“ doplnil A. Barna.
Mezi tradičně nejúspěšnější modely jihokorejské značky v České republice se řadí rovněž SUV Kia Sportage. Od lednového uvedení její již páté generace na trh si tento vůz zakoupilo 1 259 nových majitelů, což představuje meziroční nárůst o 71,8 %. Kia Sportage se tak stala pátým nejprodávanějším modelem v segmentu C-SUV, který je s téměř 22% podílem na prodejích nejoblíbenějším segmentem mezi českými řidiči. „Kia Sportage tvoří téměř 23 % z celkových prodejů značky Kia v tuzemsku. Téměř polovina zákazníků přitom volí úroveň výbavy TOP, přičemž nejoblíbenější motorizací s 57% podílem je pak pohonná jednotka 1,6 T-GDi s manuální převodovkou,“ informovala Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech.
V druhé polovině letošního roku uvede Kia na český trh další tři modely. Od začátku července je v prodeji druhá generace crossoveru Niro, v září se pak představí facelift modelu XCeed. „V závěru roku si na své přijdou také milovníci rychlých kol. Kia EV6 v provedení GT nabídne výkon 430 kW (585 k) a požitek ze sportovní jízdy. V režimu GT Drive Mode poskytne zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy a maximální rychlost 260 km/h. Věříme, že s dojezdem 424 kilometrů a ultrarychlým dobíjením z 10 % na 80 % za pouhých 18 minut osloví i další nové zákazníky, kteří o elektromobilu zatím neuvažovali,“ uzavřela K. Vaňková.