Společnost Kia Corporation dnes oznámila jmenování nových seniorních vedoucích návrhářů Olivera Samsona a Seungma Lima, kteří se s účinností od 1. dubna letošního roku ujmou vedení evropského, resp. čínského návrhářského centra Kia.
Uvedení manažeři s bohatými zkušenostmi z nejznámějších světových automobilek podpoří snahu značky Kia prosazovat působivý design a vlastní designovou filozofii ‚Spojené protiklady‘.
Oliver Samson a Seungmo Lim ve svých nových rolích povedou příslušné týmy ve spolupráci a konkurenci dalších regionálních center designu Kia po celém světě na přípravě návrhů, konceptů, materiálů a modelů Kia nové generace. Tyto činnosti zásadním způsobem podpoří hlavní návrhářské centrum značky v korejském Namyangu, které se zabývá všemi aspekty návrhu vozidel – od plánování a základního zadání až po stylistické ztvárnění, modelování, barvy a vývoj materiálů.
V projevu ke jmenování manažerů do příslušných funkcí pak výkonný viceprezident a vedoucí globálního návrhářského centra Kia Karim Habib uvedl: „Neuvěřitelně mne těší, že mohu v našich řadách uvítat Seungma a Olivera, kteří se ujmou nových vedoucích rolí v týmu Kia Design. Spojením různorodého týmu talentovaných jednotlivců s jedinečným pohledem na věc dokážeme reálně zhmotnit filozofii Spojené protiklady, abychom dokázali ještě působivěji vyjádřit podnětný a působivý design.“
Oliver Samson původně zahájil kariéru jako návrhář exteriérů v evropském návrhářském centru Kia Motor & Hyundai a nyní se ke značce vrací po předchozím působení jako šéf platformy inovačního designu v evropském návrhářském centru značky Changan v Itálii. Díky zkušenostem v roli ředitele designu exteriérů automobilky NIO a po více než deseti letech v týmu Mercedes-Benz Advanced Design bude cennou posilou beztak vlivného evropského návrhářského centra značky Kia.
„Jsem skutečně velmi rád za tuto příležitost připojit se k návrhářskému týmu Kia zde v Evropě v těchto dobách zásadní proměny celého odvětví. Vždy jsem značku Kia obdivoval pro její globální návrhářský tým talentovaných a progresivních lidí,“ uvedl Samson. „Nyní mám nesmírnou radost a jsem poctěn, že se stávám součástí tohoto týmu, abych se podělil o svá stanoviska a mohl být této úžasné značce ku prospěchu. Především se skutečně těším na práci po boku talentovaných kreativních pracovníků a leaderů, abychom design Kia společně opět posunuli kupředu.“
Seungmo Lim nastupuje po předchozím působení v roli zástupce vedoucího inovačního designu automobilky Geely Automobile a disponuje více než desetiletými zkušenostmi v návrhářském oddělení BMW v Mnichově; je držitelem několika ocenění včetně iF Design Award a hlavní německé ceny za design German Design Award. Návrhář s bakalářským a magisterským titulem v oboru Transportation Design přináší do čínského návrhářského centra Kia svůj jedinečný pohled, který bude neocenitelný v rámci pokračující proměny značky v poskytovatele trvale udržitelné mobility.
„Je to velká čest nastoupit u Kia Design v časech, kdy naše odvětví čelí mnoha dynamickým změnám a výzvám. Společně s kreativním a talentovaným týmem pracovníků se zaměříme na zvyšování konkurenceschopnosti designu Kia začleňováním budoucích hodnot do progresivní designové filozofie značky. Věříme, že tímto způsobem se nám podaří důležitou roli čínského návrhářského centra Kia ještě posílit,“ uvedl Lim.
Designová filozofie Spojené protiklady, inspirovaná kontrasty typickými pro přírodu i samotnou povahu lidí, se snaží hledat synergie prostřednictvím zdánlivě protichůdných pojetí. Oceňovaná filozofie, postavená na pěti hlavních pilířích designu – Výrazný jako příroda sama (Bold for Nature), Radost z rozumu (Joy for Reason), Energie pro další pokrok (Power to Progress), Technologie pro život (Technology for Life) a Napětí pro vyrovnanost (Tension for Serenity) – se jednoznačně promítla do modelů Kia EV6 a EV9 a stane se též nedílnou součástí všech budoucích produktů značky.
Jmenování Olivera Samsona a Seungma Lima je spojeno s přesvědčením značky Kia, že filozofie Spojené protiklady by se měla týkat nejen konečné podoby vozů této značky, ale i postupů a lidí, kteří za nimi stojí. Značka spojující protichůdné pohledy, zkušenosti, přesvědčení a názory světového týmu průkopnických návrhářů má ambice vytvářet produkty schopné svým půvabem oslovit skutečně každého.