Automobilka Kia, která letos slaví třicáté výročí na českém trhu, má další důvod k oslavě. V září se jí podařilo překonat významný milník 150 000* prodaných osobních automobilů českým zákazníkům. Při započítání lehkých užitkových vozů (LCV) jsou celkové prodeje značky v ČR dokonce ještě o necelých 10 000 vozidel vyšší. Kia se zároveň již třetím rokem drží v TOP 5 nejprodávanějších značek v ČR s aktuálním tržním podílem 5,16 %.
„Jsme hrdí na to, že zrovna v roce našeho 30. výročí jsme překonali takto významný milník. Přesný počet prodaných osobních automobilů na konci října činil 152 291 kusů. Tímto děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru a podporu,“ uvedl Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech, a dodal: „Již za první pololetí jsme registrovali meziroční nárůst prodejů o 6 % a na konci třetího kvartálu je to dokonce více než o 12 %. Díky tomuto vývoji dosáhneme s největší pravděpodobností nejvyššího množství prodaných vozů v historii za jeden rok.“
Kia vstoupila na český trh v roce 1993. V roce 2014 představila plně elektrický model Soul EV, kterým na českém trhu otevřela brány do světa elektromobility. Hranici 100 000 prodaných vozů na tuzemském trhu se podařilo značce dosáhnout v roce 2018, kdy Kia dodala českým zákazníkům celkem dosud rekordních 10 439 nových osobních automobilů. „Během následujících šesti let jsme zažili pandemii covid-19 ve spojení s potížemi v automobilovém průmyslu i ekonomickou krizi. Navzdory tomu se nám podařilo prodejní výsledky zvýšit o dalších 50 000 dodaných osobních automobilů a tempo růstu prodejů více než zdvojnásobit,“ připomněl A. Barna.
V žebříčku nejprodávanějších modelů na českém trhu dominují suverénně s 66 566 kusy modely rodiny Ceed (hatchback, Sportswagon, ProCeed a XCeed). Na druhém místě následuje SUV Sportage (27 719 kusů) a třetí je model Rio (17 690 kusů). Celkově generují modely Ceed a Sportage 70 % prodejů značky českým zákazníkům.
Kia se poslední roky výrazně etabluje také v oblasti elektromobility. Během svého působení na českém trhu prodala celkem 2 523 elektrifikovaných vozů, z toho 684 za prvních deset měsíců letošního roku, což představuje v meziročním srovnání nárůst o 18 %. Mezi prodanými vozy v letošním roce činí podíl elektrifikovaných pohonů (BEV, PHEV, HEV) 7 %, což je historicky nejlepší výsledek.
„Naše statistiky ukazují, že i mezi českými motoristy roste zájem o bateriové elektromobily, v nichž vidíme budoucnost automobilového průmyslu. Také proto jsme letos na podzim na trh uvedli další čistě bateriový model, konkrétně novou vlajkovou loď, sedmimístné SUV Kia EV9. Věříme, že bude minimálně stejně úspěšné jako revoluční EV6, kterou si na našem trhu vybralo již 277 zákazníků. Už v současnosti máme v České republice jednu z nejširších nabídek elektrických modelů na trhu a do roku 2027 chceme nabídnout našim zákazníkům celkem 11 bateriových elektromobilů, 15 na globálním trhu,“ uzavřel A. Barna. .
Kia
Zásadním milníkem v historii značky se stal rok 2021, ve kterém Kia zahájila odvážnou proměnu v poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility, změnila své logo, slogan, designovou filozofii i kompletní obchodní a produktovou strategii. V roce 2021 Kia také oznámila strategický závazek stát se do roku 2045 uhlíkově neutrální společností napříč celým svým hodnotovým řetězcem. Ve stejném roce představený revoluční plně bateriový model EV6 obdržel od odborné poroty jako vůbec první vůz korejské značky prestižní titul Evropské auto roku 2022. Do budoucna chce Kia nadále soustředit své schopnosti na klíčové aspekty produktové konkurenceschopnosti, jako jsou jízdní výkony a odlišný design. V brzké době bude pro model EV9 k dispozici sportovní výbavová linie GT, která naváže na sportovní image modelu EV6 GT.