V únoru letošního roku se počet ojetých aut v nabídce na středoevropském trhu nacházel na úrovni okolo 394 000 aut. V březnu začaly vozy v nabídce přibývat a jejich počet stoupl na 445 971 kusů. V České republice přibylo meziměsíčně v nabídce inzertních serverů 14 699 vozů, meziroční nárůst je 1 221 aut. Střední hodnota ceny se za rok posunula ze 159 900 korun na současných 180 000 korun, oproti letošnímu únoru se drží na stejné úrovni. Vyplývá to z analýzy trhu Barometr ojetých vozů, kterou pravidelně provádí společnost AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.
„Pokud by nabídka ojetých vozů na českém sekundárním trhu nadále rostla, pak by to mohlo pozitivně ovlivnit cenový vývoj a zastavit, nebo alespoň zpomalit, již řadu měsíců trvající růst cen. Otázkou zůstává, jak dlouho bude trvat ruská agrese vůči Ukrajině, která negativně dopadá na automobilovou prvovýrobu, ale také jak s poptávkou po ojetinách na českém trhu zahýbou ukrajinští váleční uprchlíci, kterých ministerstvo vnitra očekává až 600 000 tisíc,“ říká Luboš Vorlík, výkonný ředitel autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice. Nárůstu nabídky stále výrazně pomáhá zejména dovoz zahraničních ojetin, který je nejsilnější od roku 2008. Vzhledem k vysokým cenám se na trh dostává i větší množství starších vozů, kterých se ve stáří nad 10 let importuje přes 50 %. Střední hodnota ceny se ve všech zemích V4 držela na téměř stejných úrovních jako předchozí měsíc. Ve srovnání s březnem loňského roku však mediánová cena vzrostla o 12,6 % v Česku, 23,7 % v Polsku, 21,7 % v Maďarsku a o 7,7 % na Slovensku.
Nejčastěji nabízenou značkou na českém trhu byla v březnu Škoda s 24 811 vozy různých modelů. Následoval Volkswagen s 14 629 auty, třetí místo obsadil Ford se 7 526 nabízenými ojetinami. V první pětce se umístily i luxusní značky BMW (6 163) a Mercedes-Benz (4 730). Střední hodnota stáří byla v březnu 10,4 roku oproti loňským 9,6 rokům. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 154 000 km, což je o 6 000 km více než vloni. Meziročně přibylo v nabídce 29,7 % vozů s hybridním pohonem a 38,9 % vozů s čistě elektrickým pohonem. Naopak se v nabídce méně objevovaly vozy na stlačený zemní plyn, kterých z trhu meziročně ubylo o 12,1 %. Obliba vozů na CNG setrvale klesá zejména z důvodu vysoké ceny tohoto paliva.