
V rámci dvaatřicátého ročníku Rally Bohemia 2005 připravil tým organizátorů náročnou trať se třinácti rychlostními zkouškami o celkové délce 222 kilometrů. Královskou erzetou byl úsek Vysoké nad Jizerou-Železný Brod měřící sedmadvacet kilometrů.
Do souboje s časem se pustilo celkem 122 posádek, které odstartovaly v rámci Mistrovství ČR a Mitropa cupu soudobých vozů a dále v rámci Mistrovství ČR historických vozů a Mitropa Historic.
Jak ukázala cílová rampa, téměř polovina vozů z technických důvodů nebo kvůli havárii Rally Bohemia 2005 nedokončila. V cíli 1. etapy bylo po devíti rychlostních zkouškách následující pořadí: Jan Kopecký, Václav Pech, Emil Triner, Karel Trněný a Štěpán Vojtěch. Z předních jezdců už byli mimo hru Václav Arazim a Ladislav Křeček. „Byl to hodně těžký den, především kvůli dešti a proměnlivému počasí. Na cestách bylo hodně vody a bláta. Neustále zkoušíme různá nastavení a řešíme, co bude vhodné pro blížící se Deutschland rally. Náskok máme před Vaškem Pechem slušný, ale stát se může cokoli,“ řekl v cíli poloviny soutěže Jan Kopecký jedoucí s továrním vozem Škoda Fabia WRC.
Solidně soutěž rozjel i Štěpán Vojtěch s Peugeotem 206 WRC: „V odpoledních hodinách jsme zvolili správné obutí a mohli jsme jet s patřičným nasazením. Na suchém úseku jedné z erzet tekla voda přes cestu, auto se nám spakovalo a urazili jsme pravé zadní kolo. Děkuji za nasazení svým mechanikům.“
Druhá etapa znamenala dvojí průjezd erzetami na Mladoboleslavsku: Skalsko-Vinec a Bezdědice-Březovice. Pořadí v první pětce zůstalo prakticky stejné, jen si Vojtěch prohodil místo s Trněným a posunul se na čtvrtou příčku. Absolutními vítězi 32. ročníku Rally Bohemia se tak stali Jan Kopecký s Filipem Schovánkem, kteří vyhráli jedenáct měřených úseků. Ten zbývající, na téměř domácí půdě Rýnovice-Liberec, Štěpán Vojtěch. Úvodní sobotní erzeta byla kvůli nekázni diváků pro vozy tříd A8 a A7VK zrušena. Klasifikaci historických vozů vyhráli Lubomír Tenkl s Pavlem Šubrtem na voze Opel Kadett.
Třetí v cíli soudobých vozů Emil Triner startoval s vozem Škoda Octavia WRC z dílny Věroslava Cvrčka. A před startem se pochvalně, ale s respektem vyjádřil o trati: „Trať je tradičně hodně těžká, zejména sobotní část na Liberecku a Jablonecku patří mezi nejobtížnější úseky v České republice.“ Velké souboje sváděli v kategorii S1600 s vozy Suzuki Swift Martin Prokop (navigovaný Petrem Grossem) a Pavel Valoušek jr. Úspěšnější byl nakonec druhý jmenovaný, přestože po defektu měnil kolo přímo na erzetě a ztratil více jak čtyři minuty. Ve skupině A mu patřilo čtvrté místo.
Na pozvání Jaroslava Mansfelda přijel na tento ročník jako divák také vítěz Rallye Škoda 1985 Harald Demuth. Ten navíc v letech 1984 a 1985 vyhrál Barumku a na Bohemia Rally se vrátil s Audi Quattro mezi legendy v letech 2007 a 2012. A soutěžácká legenda Ladislav Křeček si připsal na Bohemce v roce 2005 devětadvacátý zářez.