Dokumentární seriál Anatomie návratu, vysílaný od 13. prosince na programu Prime Vidéo, vypráví o tom, jak se skupina Renault dokázala transformovat po bezprecedentní krizi v odvětví, která nastala na začátku roku 2020.
Společnost, které tehdy hrozilo uzavření, spustila plán transformace s poslední šancí Renaulution, který neměl v automobilovém průmyslu obdoby.
Společnost využívá této příležitosti a otevírá své dveře dosud nevídaným způsobem: od designu svých nových modelů, jako je Renault 5, až po paddocky svého týmu BWT Alpine Formula One Team, včetně výrobních tajemství a exkluzivního odhalení nového modelu. Je to skutečné lidské dobrodružství, vyprávěné očima postav, které jsou konfrontovány s velkými výzvami, čelí obtížím, neúspěchům i úspěchům.
Světová premiéra modelu v dokumentární sérii – to je velká novinka.
Skupina použila dokumentárního filmu k odhalení nového sériového vozidla.
V samotném závěru čtvrté epizody Anatomie návratu divák sleduje Lucu de Meo, generálního ředitele skupiny Renault, Fabrice Cambolivea, generálního ředitele značky Renault, a Gillese Vidala, viceprezidenta Renault Design, při návštěvě oddělení designu, aby společně objevili budoucí Renault 5 Turbo 3E, který, jak Luca de Meo potvrzuje, se brzy začne vyrábět.
Více jak 44 let po prvním modelu Renault 5 Turbo vzkřísí Renault tuto novou ikonu, dokonalý sportovní vůz, k radosti všech nadšenců. Toto oznámení v dokumentárním seriálu je svou formou bezprecedentní a dokonale se hodí k modelu, který je ve svém žánru jedinečný.
Dokument prozrazuje něco více o budoucím sériovém modelu.
Renault 5 Turbo 3E, jak se ukázal v podobě konceptu na pařížském autosalonu v r. 2022, je reinterpretací modelů Renault 5 Turbo a Turbo 2 a kombinuje prvotřídní výkon s četnými odkazy na svět automobilových závodů.
Jeho závodní silueta v barvách připomínajících historické barvy jeho rallye verze z počátku 80. let, Renault 5 Turbo 3E je 100% elektrický závodní vůz, který využije svého retro-futuristického designu k začlenění moderních prvků, jako je nabíjecí zásuvka v jednom ze zadních vzduchových otvorů, připomínající styl původního „Turba“.
Jeho karbonová struktura mu dodá lehkost a maximální tuhost, což je základní kombinace pro „sportovní bombu“ hodnou svého jména a dědictví.
Stejně jako jeho ikonický předchůdce bude Renault 5 Turbo 3E využívat architekturu pohonu zadních kol. Jeho dva elektromotory, umístěné v zadních kolech a okamžitě pohánějící každé z nich, mu poskytnou celkový výkon více než 500 k.
Za volantem jsou zaručeny dokonalé pocity a bleskové zrychlení s časem z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy, což je čas hodný supersportů a hypercars.
Vývoj této vrcholné ikony značky Renault v současné době mobilizuje všechny nejlepší schopnosti a odborné znalosti Skupiny.