· Renault Group – Finanční výhledy na rok 2021 výrazně překročeny:
- Provozní marže 2021: 3,6 % (oproti výhledu provozní marže, která měla za první pololetí roku 2021 hodnotu 2,8 %), čímž byl dosažen s dvouletým náskokem cíl Renaulution, podle kterého měla být provozní marže v roce 2023 vyšší než 3 %.
- Provozní Free cash–flow (FCF) automobilky1 před změnou potřeb provozního kapitálu: 1,6 miliard € (oproti výhledu pozitivního provozního FCF automobilky)
· Cíle Renaulution dosaženy dříve, urychlení strategie Skupiny:
- Plán úspory fixních nákladů ve výši 2 miliard € oproti roku 2019 byl splněn s ročním
náskokem
- Pokles mrtvého bodu2 o 40 % oproti roku 2019 byl splněn 2 roky dopředu (původní cíl poklesu o více než 30 % na konci roku 2023)
- Efektivnost obchodní politiky Renaulution, která upřednostňuje hodnoty před
objemy (cenový efekt na + 5,7 bodech za rok) a která bude pokračovat v roce 2022
- Portfolio objednávek Skupiny v Evropě na více než 3 měsíce prodejů, podpořeno atraktivitou nabídky modelů Renault E-TECH, Arkana, užitkových vozidel a modelů Dacia Sandero a Dacia
- V roce 2022 pokračování zlepšování produktového mixu a obohacení nabídky vozidel zejména s ohledem na uvedení modelů Renault Megane E-Tech elektrický a Austral a modelů Dacia Jogger na trh
· Výsledky 2021 :
- Obrat Skupiny 46,2 €: + 6,3 % oproti roku 2020
- Provozní marže Skupiny 1,7 € (3,6 % obratu): zlepšení o 2 mld. € oproti roku 2020. Ve druhém pololetí roku 2021 dosahuje 4,4 %
- Provozní marže automobilky1 507 milionů € (1,2 % z obratu segmentu): zlepšení o 1,8 €
oproti roku 2020 (+4,4 bodů)
- Čistý výsledek 967 milionů €
- Provozní Free cash-flow automobilky1 po změně potřeb provozního kapitálu: 1,3 €, což přispělo ke snížení čistého dluhu automobilky o 2 mld. €
- Skupina Renault v roce 2021 potvrzuje, že dosáhla cílů CAFE3 (osobní vozidla a užitková vozidla) v Evropě zejména díky objemům prodeje vozidel E-TECH4, která představují přibližně jednu třetinu registrace osobních vozidel značky Renault v Evropě (oproti 17 % v roce 2020)
1 „Automobilka“ včetně AVTOVAZU.
2 Mrtvý bod mimo dividend z RCI, změny potřeby provozního kapitálu, nákladů na restrukturalizaci, mimo AVTOVAZ a JVs v Číně.
3 Tyto výsledky by měly být konsolidovány a oficiálně potvrzeny Evropskou komisív následujících měsících. CAFE = Corporate Average Fuel Economy
4 Sortiment E-TECH je tvořen elektromobily a hybridy.
· Vyhlídky na rok 2022:
V době, kdy situaci na trhu stále ovlivňuje nedostatek polovodičů, zejména v 1. pololetí (celková odhadovaná ztráta činí 300 000 vozidel z výroby v roce 2022), a zvýšení cen surovin, Skupina předpovídá pro tento rok:
- Provozní marži Skupiny vyšší nebo rovnu 4%
- Provozní free cash-flow automobilky vyšší nebo rovno 1 miliardě €
Protože Skupina Renault je napřed v plnění střednědobých cílů Renaulution, uspořádá na podzim roku 2022 Capital Market Day.
„Skupina Renault výrazně překročila své finanční cíle pro rok 2021 navzdory vlivu nedostatku polovodičů a zvýšení cen surovin. To odráží tempo, kterým pokračuje hluboká transformace Skupiny, započatá v rámci Renaulution. Díky trvalé angažovanosti zaměstnanců a využití Aliance urychlujeme aplikaci našich strategických ambicí v praxi, aby se Skupina stala konkurenceschopným, hi-tech, odpovědným a uznávaným subjektem.“ prohlásil Luca de Meo, generální ředitel a předseda představenstva Skupiny Renault
„S výsledky za rok 2021 Skupina Renault překonává rozhodující etapu svého oživení. Tato efektivnost souvisí s prvními úspěchy strategie Skupiny upřednostňující hodnoty před objemy a s přísnou finanční disciplínou. To nám umožnilo dosáhnout trvale a jeden či dva roky dopředu některých cílů Renaulution. Skupina ještě urychluje realizaci svých strategických projektů, jejichž jediným cílem je vytváření hodnot pro všechny zainteresované strany.“ prohlásila Clotilde Delbos, finanční ředitelka Skupiny Renault.