V roce 2024 zaznamenala značka Renault druhý rok po sobě růst, když její prodeje vzrostly o 1,8 % na 1 577 351 vozů (osobní + lehké užitkové vozy).
- Tento výkon je založen na základech Renaulution, které týmy značky zavedly v posledních čtyřech letech:
- Prodej elektrifikovaných vozidel v Evropě vzrostl o 20 %, což potvrzuje význam odvážných produktových a technologických rozhodnutí značky.
- Prodej plně hybridních vozidel vzrostl o 30 %, čímž se Renault dostal na druhé místo na evropském trhu, a prodej elektrických vozidel (osobních a lehkých užitkových) vzrostl v Evropě o 9 %[1].
- Renault 5 E-Tech elektrický, který byl právě zvolen „Autem roku 2025“, odstartoval velmi dobře v prvních zemích, kde se začal prodávat, a v listopadu a prosinci je již jedničkou v prodeji městských elektromobilů segmentu B ve Francii.
- Velký důraz je kladen na kvalitu prodejů, každý druhý prodej byl v Evropě uskutečněn soukromým zákazníkům.
- Díky obchodnímu úspěchu prvních vozů z mezinárodního plánu Renault Game Plan, Kardian a Koleos, vzrostl prodej o 10 % v Brazílii, o 81 % v Koreji a o 7 % v Maroku.
- Díky strategii vyvážené mezi osobními a lehkými užitkovými vozy potvrdil Renault své vedoucí postavení na evropském trhu lehkých užitkových vozů[2] s tržním podílem 15,3 % a 310 500 prodanými vozy, což představuje nárůst o 4,6 %.
Renault, podpořený nebývalou produktovou ofenzívou a uvedením osmi nových modelů v roce
2024 (Scénic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster,
Kardian a Grand Koleos) a restylingem (Captur), zaznamenal celosvětový nárůst prodejů o 1,8 % na trhu, který vzrostl o 1,4 %, s 1 577 351 prodanými vozy, což je o 28 000 vozů více než v roce 2023.
V Evropě1 značka vzrostla o 3,3 %, tedy dvakrát více než trh (+1,7 %), a dosáhla 1 009 000 prodaných vozů a tržního podílu 6,7 %. K tomuto růstu přispěly zejména klíčové trhy značky, a to :
- Velká Británie (+21,4 % v objemovém vyjádření na trhu, který vzrostl o 2,8 %),
- Španělsko (+10,8 % při růstu trhu o 8 %),
- Itálie (+6,7 % při poklesu trhu o 0,3 %),
- Francie (+0,4 % při poklesu trhu o 2,5 %).
Velmi dobře si vedlo také Clio, které se umístilo na 2. místě na trhu osobních vozů a oproti roku 2023 si polepšilo o dvě příčky, což v objemovém vyjádření znamená nárůst o 7 %.
Prodej elektrifikovaných vozidel v Evropě vzrostl o 20 %
Aby vyhověl potřebám každého zákazníka, prosazuje Renault svou strategii dvoustupňové elektrifikace a nabízí to nejlepší z každé technologie, hybridní i elektrické. Prodej elektrifikovaných vozidel (elektrická + hybridní) se v Evropě do roku 2024 zvýšil o 20 %.
- Plně hybridní nabídka značky je nyní v Evropě k dispozici v celé modelové řadě (od modelu Clio po Rafale nabízí Renault sedm plně hybridních vozidel od segmentu B po D).
- V roce 2024 Renault zaznamenal 30% nárůst prodejů svých plně hybridních vozidel, která tvoří 40 % prodejů spalovacích Renault je v Evropě na druhém místě v oblasti full-hybridních technologií.
- V roce 2024 Renault zaznamenal v Evropě 9% nárůst prodeje elektrických a už. vozidel. Od
roku 2025 značka doplní svou nabídku o Renault 4 E-Tech elektrický.
- Značka učinila ambiciózní rozhodnutí zaměřit se na specializované elektrické platformy AmpR Small (segment B) a AmpR Medium (segment C). Tyto platformy, které jsou v Evropě jedinečné, přinášejí zákazníkům větší hodnotu v podobě lehčích, efektivnějších a modernějších vozidel: potěšení z jízdy, přístup k elektrickým ekosystémům, konektivitu, maximální obyvatelnost
Úspěšný debut modelu Renault 5 E-Tech elektrický
Rok po modelu Scénic E-Tech elektrický byl Renault 5 E-Tech elektrický zvolen porotou složenou z 60 novinářů z 23 evropských zemí „Autem roku 2025“. Toto ocenění potvrzuje význam strategie společnosti Renault v oblasti elektromobilů.
Renault 5 E-Tech elektrický, který byl uveden na trh v říjnu ve Francii, první zemi, kde byl uveden na trh, zaznamenal téměř 10 000 registrací a již nyní je nejprodávanějším městským vozem v segmentu B ve Francii za listopad a prosinec dohromady.
Díky tomuto dobrému startu Renault výrazně zvýšil svůj podíl na francouzském trhu s osobními elektrickými vozy, a to z 15,5 % na konci října na 23 % v listopadu a prosinci 2024 dohromady.
V prvním čtvrtletí roku 2025 bude elektrický Renault 5 E-Tech dále nabírat na síle, rozšíří svou cenovou nabídku o verzi s baterií o kapacitě 40 KWh a o verzi za 25 000 eur a bude se prodávat v několika evropských zemích (Velká Británie, Norsko, Švédsko, Dánsko, Finsko, Maďarsko, Polsko atd.).
Dlouho očekávaný příchod elektrického modelu Renault 4 E-Tech bude také znamenat nový
produktový vrchol značky v roce 2025.
Vítězné technologické volby
Technologické možnosti značky dnes představují skutečné konkurenční výhody, které zákazníci
vítají:
- V roce 2024 bylo například 81 % vozů vybaveno multimediálním systémem openR link s integrovanou službou
- Panoramatickou střechou Solarbay, novinkou uvedenou na trh v roce 2024, je nyní vybaveno 42
% vozidel, která ji nabízejí (Scenic E-Tech electric, Rafale a Symbioz).
- Značka rovněž nabízí u několika modelů novou generaci unikátního systému pohonu všech kol Tento systém byl vyvinut s cílem nabídnout vozu větší bezpečnost, agilitu a dynamiku za všech okolností (při jízdě ve městě i při vyšších rychlostech). V roce 2024 jím bylo vybaveno 29 % vozů v nabídce s touto možností.
Potvrzení kvality prodejů
Výkonnost značky je podpořena obchodními základy zaměřenými na hodnotu, které byly
zavedeny díky Renaulution.
- Prodej soukromým zákazníkům nynípředstavuje každé druhé vozidlo prodané v Evropě. Na pěti největších evropských trzích značky[1] vzrostl podíl prodeje soukromým zákazníkům z 6,8 %, tj. 264 300 vozů v roce 2023, na 7,1 %, 271 900 vozů.
- Dalším ukazatelem kvality prodejů je skutečnost, že zůstatkové hodnoty značky jsou vyšší než v roce 2023 a překonávají
- Prodeje vozů segmentů C a D SUV vzrostly o 23 % a nyní tvoří 29 % prodejů značky v Evropě (o 4,8 bodu více než v roce 2023). S kompletní obnovou modelové řady C/D dokončenou v roce 2024 a s příchodem elektrických modelů Scenic E-Tech, Symbioz a Rafale chce značka v roce 2025 dále růst.
- Pokud jde o posun na vyšší úroveň, podíl verzí Iconic a Esprit Alpine, které v roce 2023 tvořily 12 % prodejů v Evropě, se zdvojnásobil na 24 % prodejů.
Vyvážená stopa, která značce umožňuje pružně využívat příležitosti k růstu.
- Značka Renault je i nadále nejprodávanější francouzskou značkou na světě. Díky uvedení prvních dvou modelů v rámci mezinárodního plánu Renault Game Plan, Kardian a Koléos, vzrostl prodej v Brazílii o 10 %, v Koreji o 81 % a v Maroku o 7 %. V roce 2025 bude Koléos uveden na nové trhy a zcela nové SUV segmentu C bude uvedeno na mezinárodní
- V Evropě se značka díky vyvážené nabídce s plně hybridní a 100% elektrickou verzí dokáže rychle přizpůsobit každému trhu a vyhovět potřebám zákazníků, kteří postupují v přechodu na elektrický pohon svým vlastním
- Také v Evropě byl výkon osobních automobilů doplněn 4,6% nárůstem prodeje lehkých užitkových Renault zaznamenal celosvětově 403 000 prodaných vozů, z toho 310 500 v Evropě. Značka je opět evropským lídrem na trhu lehkých užitkových vozidel[bez pickupů]. Tento výkon je dán úspěchem jejích stěžejních produktů Kangoo (+30,5 %) a Trafic (+14,8 %) v přechodném roce, který byl poznamenán uvedením nového modelu Master, a zkušenostmi sítě Pro+ určené fleetovým zákazníkům.
V roce 2024 značka Renault prokazuje svou schopnost inovovat a plnit očekávání zákazníků. Díky odvážné a vyvážené strategii kombinující elektrifikaci, inovace a kvalitu prodeje značka posiluje své pozice. V roce 2025 potvrdí tuto dynamiku uvedením nových vozů na trh v Evropě, počínaje elektrickým Renaultem 4 E-Tech, a na mezinárodních trzích díky nasazení Mezinárodního herního plánu Renault.